6 Sebab Anda Perlukan Collagen | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Monday 29 September 2014

6 Sebab Anda Perlukan Collagen

Ok hari ini saya nak kongsi dengan anda beberapa sebab yang menyebabkan anda memerlukan Collagen. 

6 Sebab Anda Perlukan Collagen
Garis Halus Bawah Mata 

Apakah Collagen

Nama Collagen berasal dari Yunani, Colla bermaksud "gam" dan akhiran -gen menandakan  "mengeluarkan". Ini merujuk kepada penggunaan awal sebatian dalam proses mendidih kulit dan urat kuda dan haiwan lain untuk mendapatkan gam. Jadi Collagen ini merupakan pelekat yang memegang tisu penghubung dalam badan kita.

Collagen merupakan struktur protein utama dalam pelbagai tisu penghubung pada manusia. Sebagai komponen utama tisu penghubung, ia adalah protein yang paling banyak terdapat dalam mamalia seperti manusia. Collagen membentuk 25% hingga 35% daripada kandungan protein seluruh badan. 

Collagen wujud dalam bentuk gentian halus memanjang, kebanyakannya ditemui dalam tisu berserat seperti tendon, ligamen dan kulit. Ia juga banyak terdapat dalam kornea, tulang rawan, tulang, saluran darah, usus, cakera intervertebral dan dentin gigi. 

Dalam tisu otot, ia berfungsi sebagai komponen utama endomysium. Collagen merupakan satu hingga dua peratus tisu otot, dan akaun untuk 6% daripada berat badan yang kuat, otot mengotot. Fibroblast adalah sel yang paling biasa yang mencipta kolagen.




Mengapa Saya Perlukan Collagen

6 Sebab Anda Perlukan Collagen
6 Sebab Anda Perlukan Collagen

Saya hanya mulakan pengambilan Collagen Powder sejak tahun lalu, bermula sebelum Ramadhan 1434. Dan saya mula ambil pun bukan disebabkan inginkan kulit yang cantik, sebaliknya untuk penyusuan

Ini disebabkan salah satu kehebatan Collagen Powder adalah ia mampu menampung sehingga 6 liter air. 1 gram asid hidrolik boleh menahan air sebanyak 6 liter merupakan salah satu keistimewaan Collagen Powder. 

Jadi dengan pengambilan Collagen Powder alhamdulillah susu badan masih banyak walaupun menjelang berbuka puasa, dan ya ini saya ambil dengan dicampur dengan Shaklee Mighty Gem Set atau Set Berpuasa.

Bila saya dapat manfaat dalam penyusuan, saya dapat juga manfaat dari segi kesihatan kulit. Kulit saya jenis berminyak dan senang berjerawat. Baru beberapa hari pengambilan kulit saya kurang berminyak (lembap gitu) dan jerawat pun segan dah nak naik. Sebab inilah saya masih maintain menggunakan Collagen Powder sehingga saya disahkan hamil beberapa bulan lepas.

Bagaimanapun untuk pengetahuan anda, bila Collagen berkurangan, kulit kita akan menunjukkan tanda-tanda penuaan dan kedutan. Perasan tak ada garis-garis halus sekitar bawah mata dll walaupun anda baru berusia 20an atau 30an? Itulah tanda-tanda Collagen dalam badan anda berkurangan.

Untuk membolehkan tubuh kita menghasilkan sendiri Collagen adalah dengan pengambilan suplemen Collagen dengan konsisten.

Bagaimanapun elakkan pengambilan suplemen Collagen yang bersifat sintetik. Ini kerana ia boleh menyebabkan alahan, justeru semak label produk mengenai kandungannya untuk mengelakkan dan ketahui panduan yang betul memilih Collagen.

6 Sebab Anda Perlukan Collagen Powder

1. Anti penuaan

Mengecilkan liang pori-pori yang kelihatan, menghilangkan kedutan dan garis-garis halus.

2. Kecantikan kulit dan rambut

Menjadikan kulit dan rambut lebih sihat, glowing dan cantik walaupun tanpa make up.

3. Membantu mengurangkan jeragat dan jerawat

Mengurangkan pigmentasi, jeragat, masalah jerawat dan tona tidak sekata

4. Menganjalkan kulit dan payudara

Membantu menegangkan kulit muka dan menganjalkan payudara. Juga menjadikan kulit lebih tegang, anjal dan lembut.

5. Sebagai sokongan kesihatan sendi

Meningkatkan pergerakan serta menyokong kesihatan sendi dan kekuatan tulang.

6. Membantu kelembapan kulit

Melembapkan kulit bagi mengurangi rasa kering dan gatal pada kulit muka.

Saya Mahu Collagen Powder!

Saya sendiri masih mengamalkan Collagen Powder meskipun saya sedang hamil sekarang. Bagi ibu mengandung, Collagen Powder masih selamat diambil, bagaimanapun sebagai masker. Jadi kalau hanya sebagai masker, insyaAllah 1 kotak Collagen Powder boleh bertahan selama 2 bulan disebabkan 1 sachet boleh digunakan sebanyak 4 kali.

Dengan manfaat dan kelebihan Collagen Powder ini saya memang yakin akan membantu meningkatkan kesihatan dan kecantikan diri saya. Justeru saya yakin ia dapat membantu anda dalam semua masalah kesihatan anda.

6 Sebab Anda Perlukan Collagen
Serlahkan Kejelitaanmu Dengan Collagen Powder


Jaminan kami

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam

1. Selamat
2. Semulajadi
3. Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?


Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran


Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Gombak, Kuala Lumpur dan Subang Jaya (USJ). Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran


Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Cara Order Shaklee Collagen Powder Promosi Beli 6 Percuma 1 Hanya Bulan September 2014

Saya telah kongsikan kepada anda sebab anda perlukan Collagen, ayuh jangan berlengah lagi, dapatkannya hari ini. Hubungi saya supaya saya dapat bantu anda dan keluarga lebih sihat.

Jika anda juga mendapatkannya, anda boleh hubungi saya:

SMS / Watsapp :0122195919 
SID: 864679