Rawatan Alternatif Kencing Manis, Elak Komplikasi Dengan Vivix | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Tuesday 8 July 2014

Rawatan Alternatif Kencing Manis, Elak Komplikasi Dengan Vivix

Ok semalam saya dah kongsikan serba sedikit tentang apakah kencing manis, faktor-faktor penyebab dan apakah gejala-gejalanya ke atas seseorang. Dalam posting ini pula saya akan kongsikan dengan anda tentang komplikasi akibat kencing manis serta mengapa Vivix adalah terbaik sebagai rawatan alternatif kepadanya.

Bagi yang belum membacanya, jemput membacanya artikel Vivix Bantu Menangani Kencing Manis


Komplikasi Akibat Penyakit Kencing Manis



Pelbagai komplikasi Penyakit Kencing Manis yang memerlukan kepada rawatan alternatif bagi mengelakkan komplikasi
Pelbagai komplikasi Penyakit Kencing Manis


Umumnya tahu bahawa pesakit kencing manis berpotensi kena potong mana-mana bahagian badan jika luka sangat teruk dan kuman sudah merebak. Tapi, sebenarnya banyak lagi komplikasi akibat kencing manis ini. 


1. Kerosakan Saraf akibat penyakit kencing manis

Walaupun bukan semua yang mengalami ni, tetapi bagi yang dah mengalaminya akan berasa denyutan, kebas atau rasa sakit-sakit di hujung tangan atau kaki. Ini merupakan tanda-tanda biasa neuropathy. Neuropathy ni boleh menjejaskan kekuatan otot, sensasi di pelbagai bahagian badan, malah fungsi seksual juga.

Komplikasi paling biasa neuropathy periferal iaitu yang menyebabkan kebas atau sakit di bahagian paha, kaki, jari kaki, lengan dan tangan. Lain-lain komplikasi berkaitan neuropathy seperti neuropathy autonomik yang mana boleh mempengaruhi cara anda berpeluh, malah boleh menjejaskan kesihatan seksual anda.


2. Lindungi kaki elak komplikasi akibat kencing manis

Disebabkan neuropathy periferal seringkali berlaku di bahagian kaki, maka memang tinggi kemungkinan kaki anda mendapat kecederaan, berjalan tidak normal dan mempunyai kudis kencing manis yang tidak mahu atau lambat sembuh. Komplikasinya, sekiranya berlarutan boleh mengakibatkan pemotongan anggota kaki atau paha anda.

Sebanyak 27.7 kali ganda risiko pemotongan kaki bagi penghidap kencing manis berbanding orang biasa. Dan sebenarnya 50% pemotongan anggota berlaku adalah daripada pesakit kencing manis. Sebab itu penting sangat bagi pesakit kencing manis jaga kaki mereka.


3. Komplikasi kepada kehamilan akibat penyakit kencing manis

Bagi ibu hamil yang dikesan ada kencing manis, tentulah berisiko. Sebab bila ada kencing manis boleh menyebabkan komplikasi seperti bayi anda besar dan kesukaran untuk bersalin. Bayi yang dilahirkan oleh ibu yang ada kencing manis juga berisiko mendapat obesiti dan kencing manis jenis 2 di kemudian hari.


4. Komplikasi kepada mata akibat penyakit kencing manis

Kebanyakan pesakit kencing manis akan mendapat penyakit mata (retinopathy) yang menyebabkan buta atau rabun. Bila semakin tinggi kadar gula dalam darah, beserta dengan darah tinggi dan kolestrol tinggi, merupakan penyebab kepada retinopathy. 

Maknanya memang kena kurangkan kadar gula dalam darah tu.


5. Komplikasi kepada kardiovaskular akibat penyakit kencing manis

Orang kata bila ada kencing manis, memang senang dapat penyakit kronik yang lain contohnya darah tinggi, kolestrol tinggi, gula dalam darah tinggi dan risiko lain yang berkaitan dengan komplikasi kepada kardiovaskular. Bila dah menyebabkan kesan kepada jantung dan saluran darah, ia boleh menyebabkan komplikasi seperti penyakit arteri koronari yang boleh menyebabkan serangan jantung.


6. Komplikasi kepada buah pinggang akibat penyakit kencing manis

Ini diebabkan oleh saluran darah kepada buah pinggang yang sempit menyebabkan fungsi buah pinggang kurang efisient dan seterusnya gagal. Sakit buah pinggang adalah normal di kalangan pesakit kencing manis berbanding mereka yang tiada penyakit ini. Sebab itu sangat penting untuk memastikan kadar gula daam darah di tahap yang normal jadi tekanan darah pun boleh turun dan mengurangkan risiko komplikasi kepada buah pinggang.

Anda boleh baca lagi di Complications of Diabetes.

Terukkan kalau ada kencing manis ni? Sebab tu kalau orang tua anda atau orang yang anda sayang ada penyakit ini, bawak-bawaklah berubat. Perubatan moden boleh, rawatan alternatif pun banyak sekarang ni. Bercakap tentang rawatan alternatif, saya ingin cadangkan pengambilan Vivix untuk pesakit kencing manis seterusnya elak komplikasi.


Rawatan Alternatif Penyakit Kencing Manis



Rawatan alternatif kencing manis dengan Vivix elak komplikasi
Rawatan alternatif kencing manis dengan Vivix


Selain Set Kencing Manis yang saya cadangkan (B Complex, GLA Complex, Zinc Complex dan ESP), Vivix merupakan alternatif yang paling baik bagi merawat penyakit kencing manis. Sebab apa?


1. Vivix merawat sehingga ke tahap DNA, bantu elak komplikasi penyakit kencing manis

Ini bertujuan membaiki kerosakan DNA. Tahukah anda banyak penyakit sekarang seperti kanser, salur darah tersumbat, darah tinggi, sakit jantung, kencing manis dan lain-lain adalah disebabkan oleh kerosakan DNA.


2. Ramuan Vivix semulajadi sebagai rawatan alternatif penyakit kencing manis

Vivix dihasilkan daripada kombinasi 4 ramuan utama seperti anggur muscadine, elderberry, polyganum cuspaditum dan purple carrot. Kesemuanya adalah sangat tinggi dalam fungsi antioksidannya. Anggur muscadine pula adalah satu-satunya anggur yang mempunyai lebih 1 kromosom berbanding yang lain. Ini memberikan kelebihan anggur muscadine ini terbaik dalam menentang kanser dan berkemampuan merendahkan kadar gula dalam darah.


Vivix diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi, justeru selamat kepada pesakit kencing manis, elak komplikasi
Vivix diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi, justeru selamat kepada pesakit kencing manis
Ramuan Vivix yang hebat bantu elak komplikasi Vivix, sebagai rawatan alternatif penyakit kencing manis
Ramuan Vivix yang hebat bantu elak komplikasi Vivix


3. Vivix memperbaiki sel, berkemampuan merawat kencing manis

Semakin hari usia kita, semakin terdedah kita kepada penuaan, dan kehilangan tenaga dan sekaligus menurunkan fungsi sel. Dalam hal ini, Vivix membantu meningkatkan sel tubuh iaitu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. 

Anda boleh tonton video Vivix di bawah:




Vivix bertindak dalam 4 cara iaitu:

a) Mempertahankan sel 
b) Memberikan tenaga kepada sel
c) Memperbaiki sel
d) Meningkatkan prestasi sel

Apakah fungsi resveratrol dan kaitannya dengan rawatan kencing manis?

Resveratrol merupakan antioksidan dan sejenis polifenol yang biasanya ditemui dalam wain merah. Dalam satu kajian oleh Jabatan Sains dan Teknologi Universiti Ohio AS pada 1997 menunjukkan bagaimana resveratrol berjaya menyekat pembahagian sel-sel kanser hingga ke peringat selular.

Gambar di bawah adalah hasil kajian saintifik terhadap resveratrol terhadap penyakit kencing manis.


Kajian resveratrol sebagai rawatan alternatif penyakit kencing manis dan elak komplikasi
Kajian resveratrol sebagai rawatan alternatif penyakit kencing manis



4. Ada 2 cara resveratrol sebagai rawatan alternatif kencing manis:



a) Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin

Bila ada kencing manis, memang sangat penting untuk meningkatkan tahap sensitiviti terhadap insulin agar kencing manis boleh dihentikan.

Bila badan kita hilang sensitiviti terhadap insulin, badan akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal paras gula dalam darah. Fungsi resveratrol adalah mengurangkan hormon insulin ini untuk mengawal paras gula dalam darah.


b) Mengaktifkan enzim SIRT1

Enzim SIRT adalah enzim yang bertanggungjawab untuk rembesan hormon insulin. Sebab tu bila nak cegah atau merawat kencing manis, enzim ini perlu diaktifkan untuk mengawal hormon insulin ini.



Testimoni Rawatan Alternatif Kencing Manis dengan Vivix, Elak komplikasi


Mari kita lihat testimoni rawatan alternatif kencing manis dengan Vivix, akhirnya sembuh dan mengelakkan komplikasi yang tidak diingin.


Vivix terbukti merupakan rawatan alternatif terbaik kepada pesakit kencing manis
Testimoni Vivix sebagai rawatan alternatif penyakit kencing manis, elak komplikasi

Rawatan alternatif kencing manis paling baik dengan Vivix
Testimoni Vivix elak komplikasi kencing manis, rawatan alternatif terbaik
Setiap penyakit insyaAllah ada ubatnya. Di samping mencegah dan merawat dengan perubatan moden, apa salahnya anda cuba dengan rawatan alternatif dengan Vivix ini untuk penyakit kencing manis, sekaligus dapat mengelakkan komplikasi.

Anda boleh beli sendiri produk ini melalui eSell - Set Kencing Manis. Atau anda juga boleh hubungi saya untuk pembelian atau keterangan lanjut.


Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah? 

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner 
PM/SMS/Watsapp 0122195919 
Emel ahmad.raihanah@gmail.com 
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com 
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner 
Konsultansi percuma

2 comments: