Harga Beras Naik, satu peluang dalam kesukaran | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Saturday 8 March 2014

Harga Beras Naik, satu peluang dalam kesukaran

Semalam ada rakan Facebook memuat naik gambar harga beras yang ditawarkan di sebuah pasaraya. Rungutan beliau barangkali mewakili lebih ramai rakyat di luar sana. Kasihan rakyat Malaysia, makanan ruji pun sudah tidak mampu dibeli. Cuba lihat gambar ini


Harga beras semakin meningkat
Saya sekeluarga pengguna beras Siam. Biasanya bila suami balik kampung, akan beli 1-2 kampit beras setiap kampit 9kg. Masih berpatutan dan sedap rasanya berbanding yang dibeli di sini. Wah sombong betul bunyinya ya. :0

Tapi sekiranya hakikat beras yang merupakan makanan ruji rakyat Malaysia dijual pada harga sebegitu rakyat Malaysia sepatutnya membantah. Saya tak tahu anda, tapi pada saya ia sangat tidak boleh diterima.

Bagi saya, di sebalik kesukaran hidup disebabkan kenaikan harga dan kos sara hidup ini terselit peluang di dalamnya. Peluang apa? Peluang menjana pendapatan sampingan atau pendapatan utama, perhaps.

Semenjak kenaikan harga yang melanda ni, alhamdulillah kami sekeluarga jarang terkena tempiasnya. Ini kerana kami masih mampu untuk membayarnya. Terima kasih kepada Shaklee, bonus yang diberikan setimpal dengan hasil usaha mampu melindungi kami daripada beban kenaikan harga barang dan kenaikan kos sara hidup di Malaysia.

Bisnes ini pula hanya menggunakan online, kami dicoach melalui medium teknologi seperti watsapp, facebook, telegram dan lain-lain, tidak memerlukan modal terlalu besar sehingga memerlukan membuat pinjaman peribadi, dll.

Anda ingin tahu bagaimana?

Hubungilah saya, biar saya bantu anda supaya anda pula dapat membantu orang lain. 

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah?

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner
PM/SMS/Watsapp 0122195919
Emel ahmad.raihanah@gmail.com
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner
Konsultansi percuma