Vitamin Untuk Kulit Cantik Macam Artis? | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Monday 25 February 2013

Vitamin Untuk Kulit Cantik Macam Artis?

Vitamin untuk kulit cantik macam artis, tapi bagaimana?

Bayangkanlah kulit berjerawat, kusam, berminyak, tona tak sekata, berparut dan macam-macam lagi yang selama ini dialami. Saya pun pernah alami situasi ini sejak zaman remaja hingga beberapa tahun lalu. Jauhla daripada kulit cantik ni. Macam-macam yang telah saya gunakan, vitamin untuk kulit, ubat-ubatan prescription daripada doktor, pencuci muka, haish macam-macamlah.

Sebab bila kulit kita bermasalah, rasa malu, segan nak jumpa orang pun mesti ada sedikit dalam diri kita kan. Ha, sebab itu kulit bermasalah kena dirawat. Bukan sahaja untuk kulit cantik dan kebersihan diri tapi untuk meningkatkan keyakinan diri kita.

Semalam di dalam PancaIndera, ada cerita berkenaan selebriti yang memang cantik ni, hos MELETOP namanya Neelofa. Beliau ditanya apakah tips menjaga kulit cantik daripada beliau. Jawab beliau





Haa.. ni dia tips kecantikan yang kami bawakan:


1. Keperluan kepada protein

Setiap inci dan sel tubuh semuanya memerlukan protein, termasuk kulit kita. Justeru perlukan kepada protein. Contoh protein soya etc. Protein inilah akan menggantikan sel kulit yang telah mati kepada sel kulit baru yang sihat dan cantik

2. Amalkan pengambilan vitamin

Ramai yang cantik-cantik ni amalkan pengambilan vitamin untuk kulit cantik, contohnya Anuar Zain, Neelofa, Erra Fazira dll. Contoh vitamin adalah Vita C, Kolagen, Vita E, Vivix.

3. Amalkan senaman dan diet seimbang 



Jadi bagaimana anda mendapatkan kulit cantik macam artis ni? Selain mengamalkan petua diatas, anda juga boleh menambahkan khasiat vitamin ke dalam diet harian anda.

Shaklee mempunyai vitamin untuk kulit yang bertujuan:
1. Menstabilkan hormon & mengurangkan stress.
2. Membantu memulihkan sel2 kulit yang luka dan berjerawat.
3. Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen
4. Bertindak sebagai agen anti-penuaan.
5. Mencantikkan kulit.
6. Mengandungi 9 jenis asid amino penting. 
7. Menganjal dan melembutkan kulit muka.

Vitamin untuk kulit cantik ini mengandungi:


1. Kolagen




Kolagen Shaklee mengandungi 4000mg proprietary RSS (Red Snapper Scale) iaitu kolagen yang diekstrak daripada kulit ikan merah laut dalam yang tulen dan berkualiti tinggi dengan molekul yang lebih ringan kurang 1000Dalton. Ia mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesi kolagen di lapisan demis dengan lebih berkesan. Serbuk shaklee kolagen juga diperkaya dengan tujuh bahan utama untuk menyokong kejelitaan / keremajaan anda daripada dalam ke luar.


2. GLA






GLA Complex Shaklee di mana ia terbukti dapat mengatasi pelbagai masalah kulit. Ada kajian mendapati bahawa gamma linolenic acid (GLA) mampu memperbaiki tekstur kulit dan menjadikan kulit lebih berseri dan sihat. 

"A study done by R. Muggli, Switzerland, shows that the intake of three capsules of evening primrose oil 500mg twice daily for a continuous 12 weeks improves skin texture and function in healthy people. The skin parameters that were measured were skin moisture, trans-epidermal water loss (TEWL), elasticity, firmness, fatigue resistance and roughness. A maintenance dose of 1000mg per day may keep the skin glowing and healthy. 


This study shows that gamma linolenic acid (GLA) found in EPO is a conditionally essential fatty acid for the skin. Therefore, regular intake of EPO, oil with a high GLA content strengthens the physiological skin barrier function, improves the biomechanical properties and smooths the skin.
Sumber : medical-explorer

3. Vita E


-Bertindak sebagai agen anti-penuaan. Pengamalan vitamin E dalam kehidupan seharian menjadikan anda kelihatan awet muda.
-Menghilangkan parut jerawat. Jadi kulit tampak lebih cantik, mulus dan berseri.
-Membantu penyerapan oksigen dengan lebih baik.
Mencantikkan kulit dan menampakkan wajah lebih muda dari usia sebenar.


4. Vita C

-Menguatkan sel2 tisu dalam badan.
-Membantu memulihkan sel2 kulit yang luka dan berjerawat.
-Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang. Kolagen adalah sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit.


5. B-Complex

-Menstabilkan hormon & mengurangkan stress yang boleh menganggu kulit dan menyebabkan jerawat!
-B for Beauty! Kekurangan B-complex boleh menyebabkan kulit wajah kusam.
-Bagus untuk kulit berminyak, whiteheads, blackheads, parut dan kulit kering.


6. ESP



ESP Untuk Kulit Cantik



-Mengandungi 9 jenis asid amino penting yg tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Hanya boleh diperolehi daripada makanan bagi pembentukkan sel2 kulit.
-Sel kulit muka kita akan digantikan setiap 21 hari, jadi pengambilan protein yg berkualiti tinggi seperti ESP penting untuk memperbaharui -sel2 kulit dan menyingkirkan sel2 kulit mati. Menganjal dan melembutkan kulit muka.


Set Untuk Kulit Cantik Shaklee

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah?

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner
PM/SMS/Watsapp 0122195919
Emel ahmad.raihanah@gmail.com
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner
Konsultansi percuma