Rawat Sakit Sendi Dengan Collagen Powder | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Monday 15 September 2014

Rawat Sakit Sendi Dengan Collagen Powder

Sakit lutut dan sakit sendi saling berkait rapat. Sakit lutut berlaku sebab tulang rawan mula haus dan terhakis dan sebab bahan yang dinamakan sebagai Collagen dalam tulang rawan mula rosak dan berkurangan.

Ada seorang customer saya beritahu, disebabkan beliau kerap mengadu sakit sendi dan lutut, doktor beliau mencadangkan pengambilan suplemen Collagen. 

50% daripada tulang rawan memang terdiri daripada Collagen. Collagen inilah yang membantu mengekalkan kepadatan dan kekuatan tulang. Selepas umur 20an, Collagen ini mula terhakis dalam tulang rawan (cartilage).

Badan boleh menghasilkan Collagen dengan sendiri, bagaimanapun masalah berlaku apabila bilangan Collagen yang dihasilkan oleh badan tidak dapat lagi menampung keperluan menggantikan bilangan Collagen yang rosak tadi.

Rawat Sakit Sendi Dengan Collagen Powder
Collagen Penting Untuk Kesihatan Sendi




Apakah Berlaku Bila Collagen Berkurangan?

Apabila Collagen berkurangan, tulang-tulang yang lain akan turut rosak. Peranan Collagen memang penting dalam tulang rawan.

Fungsi Collagen:
1. Memberi regangan kepada sendi
2. Menjaga rangka lutut
3. Memelihara tulang rawan yang mula rosak

Apabila Collagen mula rosak, lutut mula membengkak dan tulang pada bahagian lutut mula membesar melebihi rangka lutut.

Penyelesaiannya pada perubatan moden adalah melakukan pembedahan. Bagaimanapun ada kesan sampingan, mesti kena lakukan fisioterapi selama berbulan-bulan.

Sebab itu selain pembedahan, doktor tadi mencadangkan penggunaan suplemen Collagen. Saya sendiri mengesyorkan suplemen Collagen Powder daripada Shaklee.

Collagen Powder Membantu merawat Sakit Sendi

Bila kita sakit sendi, Collagen Powder ini akan diserap oleh tubuh dan meresap ke bahagian sendi seperti lutut tadi.

Bila sendi menyerap Collagen, secara perlahan Collagen akan memperbaiki bahagian-bahagian yang rosak dan menggantikan Collagen yang rosak.

Secara perlahan-lahan juga bengkak akan dipulihkan dan tulang yang terkeluar daripada rangka lutut akan masuk semula ke dalam rangka.

Collagen bersifat elastik dan sangat kuat. Menurut kajian, dengan penggunaan selama 8 minggu boleh nampak kesan penggunaan Collagen Powder ni, ada yang kurang daripada itu atau seawal 3hari.

Collagen Powder bukanlah drugs, tidak mengandungi bahan-bahan berbahaya dan tiada kesan sampingan.

Rawat Sakit Sendi Dengan Collagen Powder
Collagen Powder terbukti berkesan dalam tempoh 8 minggu

Saya nak dapatkan Collagen Powder!

Selain digunakan untuk tujuan kecantikan, Collagen Powder mempunyai banyak lagi kegunaan terutama bagi sakit sendi dan lutut.

Rawat Sakit Sendi Dengan Collagen Powder
Shaklee Collagen Powder bukan sekadar untuk cantik


Jaminan kami

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam

1. Selamat
2. Semulajadi
3. Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?


Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran


Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Gombak, Kuala Lumpur dan Subang Jaya (USJ). Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran


Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Cara Order Shaklee Collagen Powder Promosi Beli 6 Percuma 1 Hanya Bulan September 2014

Saya memberikan mak saya yang menghidap arthritis untuk menggunakan Collagen Powder ini kerana asyik merungut sakit sendi. InsyaAllah berkesan. 

Untuk mendapatkannya, anda boleh hubungi saya:

SMS / Watsapp :0122195919 
SID: 864679