Rawat Cyst Dengan GLA Complex | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Friday 8 August 2014

Rawat Cyst Dengan GLA Complex

Ramai wanita menghidap cyst dewasa ini, samada yang masih bujang atau sudah berumahtangga. Customer saya sendiri ada penghidap cyst, berjaya sembuh dengan GLA Complex daripada Shaklee.

Apakah cyst?

Rawat cyst dengan GLA complex
Cyst

Cyst adalah sesuatu poket yang berisi samada cecair, bahan separa pejal atau gas. Salah satu yang 

Nama cyst berbeza bergantung kepada jenis dan lokasinya pada tubuh. Contohnya Ovarian Cyst
Merupakan cyst pada kilang telur wanita, antara paling kerap berlaku. Ovari polisistik (PCOS), endometriosis, dermoid cyst merupakan beberapa lagi cyst tidak normal yang terbentuk dalam kilang telur wanita.

95% daripada kes cyst adalah bukan kanser dan tidak merisaukan, tapi dalam keadaan-keadaan tertentu masih perlu dirawat untuk tujuan kesihatan dan kesuburan.

Cyst Ovari


Ramai wanita menghidap cyst ovari tanpa sedar disebabkan tiada simptom atau gejala yang jelas. Cyst ovari biasanya menunjukkan masalah pada sistem peranakan wanita dan menjadi punca masalah ketidaksuburan dan sukar hamil.

Ada beberapa jenis cyst ovari 

rawat cyst dengan GLA complex
Jenis-jenis cyst ovari

1. Endometriosis

Ini terjadi bila tisu endometriosis melekat pada ovari dan memerangkap darah haid yang keluar setiap bulan. Darah yang terperangkap ini  lama kelamaan membentuk cyst pada ovari dan menyebabkan sakit ketika haid dan semasa seks.

2. Polycystic Ovaries Syndrome (PCOS)

Terjadi apabila folikel yang sepatutnya melepaskan telur (sel ovum) telah gagal menjadi matang dan lama kelamaan folikel ini menjadi cyst.

Ia dikesan dengan mudah melalui ultrasound namun kebanyakannya dikesan secara tidak sengaja ketika pemeriksaan faraj atau pelvis. Rata-rata penghidap cysts adalah tidak serius dan akan hilang sendiri. Tetapi jika anda menghidap endometriosis atau PCOS, ia mungkin merupakan punca anda tidak subur dan sukar hamil. 

Rawat Cyst Ovari


1. Kecut sendiri

Sekiranya anda merujuk kepada pakar perubatan, kadangkala doktor akan tunggu dan lihat sebab kadangkala cyst mengecut dan hilang dengan sendiri. 

2. Pembedahan

Doktor mungkin mencadangkan pembedahan sekiranya cyst berdiameter agar besar dan serius.

3. Rawatan hormon

Cyst kebanyakannya berlaku disebabkan hormon yang tidak seimbang. Justeru rawatan hormon adalah untuk menyeimbangkan hormon dan mengelakkan pembentukan cyst.

4. Rawatan alternatif

GLA Complex daripada Shaklee merupakan suplemen rawatan cyst sebagai alternatif kepada anda.

Bagaimana GLA Complex Membantu Merawat Cyst


1. Membentuk prostaglandin

GLA (atau gamma linolenic acid) merupakan sejenis asid lemak Omega 6 yang sangat diperlukan oleh badan untuk membentuk prostaglandin. Prostaglandin merupakan sejenis hormon yang mengawal keradangan dan mengawal atur proses badan yang normal.

2. Menambahkan kuantiti prostaglandin

Dengan menambahkan kuantiti prostaglandin, ia dapat mengecutkan cyst dan mengawal imbangan hormon untuk mengelakkan pembentukan cyst baru sekaligus merawat cyst anda.

Testimoni 


Kes 1:


Ini merupakan pelanggan pertama saya dengan masalah cyst. Saya pernah menulis kisah beliau dengan tajuk Cyst Kecut Dengan GLA. Selepas setahun penderitaan, sehingga tidak dapat duduk atau berbaring, akhirnya cysts beliau kecut dan pecah sendiri dengan izin Allah.

Ketika beliau sakit teruk saya cadangkan pengambilan 3-4 biji GLA sehari (awas, rujuk dengan pengedar Shaklee anda untuk cadangan pengambilan yang tepat untuk masalah anda), dan dalam tempoh 2 hari ia kecut dan pecah. Sebaik sahaja pecah dan keluar semua cecair, kesihatan beliau bertambah baik.

Testimoni Cyst Kecut Dengan GLA Complex

Lain-lain kes anda boleh merujuk kepada imej yang saya sertakan di bawah:


Rawat Cyst Dengan GLA Complex
Testimoni cyst kecut dengan GLA

Rawat Cyst dengan GLA Complex
Testimoni cyst kecut dengan GLA

Jaminan kami


Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam

1. Selamat
2. Semulajadi
3. Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Mengapa saya?


Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran


Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Gombak, Kuala Lumpur dan Subang Jaya (USJ). Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran


Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Untuk mendapatkannya set diatas, anda boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut dan lain-lain pertanyaan. 

Saya boleh dihubungi daripada nombor tertera di bawah.

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner 
PM/SMS/Watsapp 0122195919 
Emel ahmad.raihanah@gmail.com 
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com 
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner 
Konsultansi percuma

3 comments:

  1. yup...mereka yg memerlukan, tunggu apa lagi ha..hehe

    ReplyDelete
  2. ohh ada banyak jenis cyst ye..info baru ni :)

    ReplyDelete
  3. memang nak kena berubat dan berikhtiar
    lain la bagi siapa yang tak mahukan anak
    kan?

    ReplyDelete