Jom Kurus Dengan Cinch Shake Shaklee | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Friday 2 May 2014

Jom Kurus Dengan Cinch Shake Shaklee

Jom Kurus Dengan Cinch Shake Shaklee

Ok pagi ini saya ingin bawakan kepada anda kajian berkenaan produk Shaklee ini, iaitu Cinch Shake Shaklee.

Tahukah anda Cinch berasal daripada katanama "Cut the INCH"? Sebab itu sebenarnya bukan semua berjaya menurunkan badan dengan Cinch Shake, tetapi memang ramai yang berkurangan INCI.



Tahukah anda mengapa diet anda gagal?

Walaupun pengambilan suplemen, diet anda akan gagal jika anda sendiri tidak kontrol makan atau tidak membuat senaman. Andai kata anda tidak makan nasi dan cuba berlapar, anda memang boleh turun 2-3 kg, tetapi sebaik sahaja anda mula makan nasi semula, berat badan anda akan naik kembali mendadak.

Mengapa diet begini kurang berkesan? Inilah yang disebut sebagai kesan yoyo. Bila kita kurang makan, kita bukan buang lemak tetapi sebenarnya jisim otot menjadi lemah dan berkurangan. 

Berat yang hilang cumalah otot sahaja. Otot penting sebenarnya untuk menguatkan metabolisme yang mampu membakar lemak. Yang kita tak mahu adalah lemak berlebihan. Jadi bila kita start makan balik, yang bertambah cumalah lemak.

Apakah dimaksudkan dengan Leucine?

Leucine adalah sumber protein yang bagus untuk memelihara otot. Caranya ialah Leucine mengekalkan kekuatan otot kita, selepas berlapar, diet atau lepas senaman.

Mengikut kajian yang dibuat, atlit akan mengalami lemah otot dan ini menyebabkan jisim otot berkurangan. Dengan adanya Leucine, jisim otot boleh dikekalkan di samping membantu otot meningkatkan metabolisme dan membakar lemak yang ada. Justeru pentingnya Cinch Shake Shaklee ini ialah kerana ia mengandungi Leucine protein yang sangat bagus kepada orang diet atau ingin menguruskan badan.

Apa pula beza Cinch Shake dengan ESP?

Produk protein yang popular selain Cinch Shake adalah ESP, yang banyak kelebihannya. Bagaimanapun antara keduanya ada perbezaan yang ketara

1. Kandungan multivitamin - Cinch Shake mengandungi multivitamin lebih banyak berbanding ESP

2. Kedua-duanya sesuai untuk menguruskan badan, tetapi Cinch Shake memang direka khas untuk tujuan ini

3. Kandungan Leucine - Cinch Shake mengandungi kandungan Leucine lebih tinggi daripada ESP

4. Kandungan kolestrol - Cinch Shake mengandungi kandungan kolestrol yang lebih rendah berbanding ESP. Justeru Cinch Shake tidak sesuai buat ibu menyusukan anak yang ingin menguruskan badan.


3 Perisa Cinch Shake

Cinch Shake boleh didapati dalam 3 perisa iaitu Vanila, Coklat dan Cafe Latte. Kalau inginkan kelainan, anda boleh gabungkan semua perisa itu mengikut kesesuaian dan sukatan diet yang berpadanan. Jika terlebih protein pun bahaya juga, boleh gemuk. 

Ada juga yang menggabungkan ESP dan Cinch Shake sebagai minuman pagi sebagai pengganti sarapan. Memang sedap.

Cinch Club

Dalam banyak produk Shaklee, hanya Cinch Shake mempunyai websitenya sendiri yang memfokuskan kepada produk Shaklee untuk diet / kurus. Salah satunya adalah Cinch Club.

Di Cinch Club ramai yang berbincang mengenai diet dan program khas Cinch untuk tujuan menguruskan badan. Pakar Shaklee daripada US akan menjawab soalan pembaca di forum tersebut.


Testimoni

Bergantung kepada motivasi anda untuk menguruskan badan, ramai juga telah berjaya mendapatkan berat badan yang idel dengan pengambilan Cinch Shake. 
Hilang inci dengan Cinch Shake

Berjaya turun berat badan dengan Cinch Shake
Testimoni Cinch Shake
Marilah dapatkan Cinch Shake sekarang. Sempat lagi ni nak kurus sebelum raya. Raya terus gojes, marvellous gitu. Jom contact saya.

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah?

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner
PM/SMS/Watsapp 0122195919
Emel ahmad.raihanah@gmail.com
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner
Konsultansi percuma