Khasiat Ostematrix kepada ibu selepas bersalin | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Sunday 20 April 2014

Khasiat Ostematrix kepada ibu selepas bersalin

Ibu selepas bersalin memerlukan khasiat dan vitamin tambahan untuk lebih sihat

Hari ini saya ingin memperkenalkan produk hebat Shaklee iaitu Ostematrix. Tulang merupakan struktur penting di dalam tubuh manusia. Ia merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati dan ginjal serta membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas. Mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan optima menyeluruh.




Ostematrix
Ostematrix membekalkan nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.


Ostematrix lebih daripada sekadar kalsium
Tahukah anda?

1 tablet Ostematrix = 1 gelas susu tinggi kalsium = 80 biji badam



1 tablet Ostematrix bersamaan 1 gelas susu kalsium tinggi


Keistimewaan Ostematrix Shaklee berbanding produk kalsium jenama lain


Kalsium dan isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati. Mengandungi kalsium, magnesium, fosforus, vitamin D, zinc, kuprum dan boron. Kajian telah membuktikan suplemen kalsium akan meningkatkan jisim tulang mereka yang telah berumur secara berkesan.


Manfaat Utama Ostematrix Shaklee


1. Menguatkan tulang

Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gig, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, ekzema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.


Ibu menyusu memerlukan kalsium yang mencukupi

2. Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas

Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.


Kalsium memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis


3. Meringankan stress

Mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, bergetar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.


Ostematrix membantu mengelakkan kemurungan


4. Memperbaiki masalah haid

Kajian menunjukkan  dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.


Ostematrix mengurangkan simptom pra haid
5. Pengalkalian tubuh
Kalsium adalah mineral alkalin dan berkesan memastikan imbangan PH tubuh. Ia juga meghalang obesiti di waktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

6. Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik.


7. Vitamin D

Ia mampu merawat penyakit rickets. Meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka dan memperbaiki penyakit periodontal.


Vitamin D penting dalam meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus

8. Magnesium

Ia adalah iron positif no 2 penting dalam tubuh kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau hempedu.

9. Zinc, boron, manganese dan kuprum

Memelihara metabolisme kerangka dan pertubuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.

Ostematrix merupakan salah satu pilihan yang boleh ditambah ke dalam set bersalin Shaklee (set asas mengandungi Vitalea, Vita C, B Complex dan Zinc). Mengapa Ostematrix ini penting dan bagus untuk ibu selepas bersalin?



Khasiat ostematrix dalam set bersalin Shaklee
Khasiat Ostematrix kepada ibu selepas bersalin:

1. Kalsium merupakan komponen utama dalam susu ibu selain air dan protein


2. Membantu ibu mendapat rehat yang berkualiti (rujuk keistimewaan Ostematrix no. 3)


3. Melegakan otot dan saraf ibu dan mengelakkan tekanan bersama B Complex dalam set bersalin Shaklee. (rujuk keistimewaan Ostematrix no. 8)


4. Mengelakkan daripada gigi rosak dan sakit tulang pada ibu. Ibu menyusu yang tidak mendapat cukup kalsium lazimnya akan mendapat masalah gigi rosak dan sakit tulang. (rujuk keistimewaan Ostematrix no. 1 dan 7)


Bonus juga kerana Ostematrix turut membantu mengelakkan sembilit kepada ibu selepas bersalin dan membantu memberikan tenaga untuk berjaga malam menjaga bayi.


Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah?

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner
PM/SMS/Watsapp 0122195919
Emel ahmad.raihanah@gmail.com
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner
Konsultansi percuma