Mengapa suplemen penting untuk ibu hamil / mengandung | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Monday 3 March 2014

Mengapa suplemen penting untuk ibu hamil / mengandung

Mengapa suplemen penting untuk ibu hamil / mengandung

Saya pernah terbaca komen Dr Hamid Arshat (pakar perubatan sakit puan) berkenaan keperluan ibu hamil / mengandung mengambil suplemen dalam diet harian mereka.




Sewaktu 2 kali mengandung sebelum ini, saya memang belum terbuka terhadap pengambilan suplemen. Bagi saya cukuplah apa yang doktor dah prescribed saya. Memang betul saya belum  terbuka masa tu.

Namun Shaklee telah lama menawarkan nutrisi penting di sepanjang tempoh kehamilan dan selepas kelahiran bayi. Bagi set kehamilan Shaklee menawarkan nutrisi berikut:





1. Bcomplex
Mengandungi kesemua 8 vitamin B yang diperlukan oleh tubuh seperti B1, B2, B3, B6, B12, biotin, panthothenic acid dan Folic Acid. Vitamin B tidak dapat dihasilkan oleh tubuh, sebaliknya manusia perlu mengambilnya daripada pemakanan atau suplemen.

Vitamin B dapat meningkatkan fungsi saraf, mencegah kecacatan tiub neural, dan mencegah kencing manis di kalangan ibu hamil / mengandung. B compleks juga mengurangkan risiko kelahiran pra matang di samping mengelakkan masalah meroyan di kalangan ibu selepas bersalin.

2. Vitamin C
Berfungsi untuk meningkatkan imun sistem serta mengurangkan jangkitan kepada bayi. Ini kerana susu ibu dapat mencegah kekurangan vitamin C. Vitamin C membantu membina salur darah yang sihat justeru merangsang penyerapan zat besi dan asid folik.

Vitamin C juga merangsang penghasilan kolagen yang penting untuk pertumbuhan otot, tulang dan tulang rawan.

3. ESP Soy Isolate Powder
ESP daripada Shaklee adalah istimewa disebabkan ia bersumberkan daripada non-GMO soya. Ia memiliki indeks glisemik rendah dan menyediakan 14g protein dalam setiap hidangan. Asid amino yang terkandung di dalam ESP juga dapat memastikan pertumbuhan janin adalah baik dan sihat

Selepas bersalin,ESP dapat menambah susu ibu yang penuh nutrisi (susu menjadi pekat) disamping susu ibu mengandungi antibodi yang dapat nmeningkatkan imunisasi bayi.

4. Vitalea
Vitalea merupakan multivitamin pertama dan tertua dunia. Ia diformulasikan mengandungi kesemua 28 nutrisi vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh. Vitalea telah melalui 340 ujian kualiti sebelum dipasarkan. Pengambilan Vitalea yang konsisten dapat meningkatkan sistem penyerapan bioaktif yang berfungsi meningkatkan penyerapan folic asid.

Di samping itu Vitalea turut mencegah kekurangan vitamin disebabkan ia telah mengandungi kesemua 28 vitamin yang mineral yang diperlukan.

5. Zat Besi
Kekurangan zat besi (anemia) boleh meningkatkan risiko bayi pramatang. Jika darang kurang pekat (<11g/dll), jika jantung tidak terbentuk dengan sempurna, bayi akan gugur. Justeru zat besi yang terdapat di dalam VItalea dan ESP dapat membantu mengurangkan risiko ini.

6.  Kalsium
Ibu hamil memerlukan kalsium yang lebih banyak daripada keadaan biasanya. Kalsium sangat penting kepada ibu hamil untuk membina dan menghasilkan tulang yang kuat. Ia penting kepada ibu hamil dan ibu selepas bersalin / ibu menyusu.

7. Omega Guard
Otak bayi mengandungi 70% asid lamak omega 3 iaitu DHA dan EPA. Omega adalah penting untuk perkembangan otak dan penglihatan awal bayi.


Adakah kesemua di atas perlu saya ambil? Tidak, anda boleh mengambil suplemen mengikut keperluan, keutamaan atau bajet anda.

Berita baik!

Memandangkan ESP promo bulan Mac 2014, set ibu hamil / mengandung ini juga termasuk dalam set promosi. Ingin tahu? Jemput hubungi kami segera.


Promosi ESP Beli 6 Percuma 1 Memang Menguntungkan
Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah?

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner
PM/SMS/Watsapp 0122195919
Emel ahmad.raihanah@gmail.com
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner
Konsultansi percuma