Siapa Yang Perlukan Vitamin C | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Saturday 15 February 2014

Siapa Yang Perlukan Vitamin C

Lagi-lagi Vita C... hmm banyak saya cerita tentang vita C ni, tetapi itu semata-mata untuk anda lebih mengenali. Kata orang jika kenal barulah jatuh cinta.

Pagi tadi saya cuba buat ujian Vita C kepada kawan sepejabat saya. Digores sedikit kulitnya dengan kuku jari. Zasss memang garis memutih panjang je... Saya sebut kat dia, inilah maksudnya anda kurang vitamin C.

Vitamin C merupakan antioksidan yang diperlukan oleh sekurang-kurangnya fungsi metabolik dalam badan, termasuk pertumbuhan dan mengganti tisu, fungsi kilang adrenal dan gusi yang sihat. Ia juga menolong dalam pengeluaran hormon anti stress dan interferon, sejenis protein sistem imuniti yang penting.

Kajian menujukkan mengambil vitamin C boleh mengurangkan gejala penyakit asma. Vitamin C juga mencegah daripada kesan merbahaya pencemaran, memnolong mencegah kanser dan memelihara daripada jangkitan dan meningkatkan imuniti.

Vitamin C juga meningkatkan penyerapan zat besi. Ia boleh bercantum dengan bahan toksik seperti sesetengah logam berat, justru mereka tidak bahaya dan boleh dinyahkan daripada badan. Sedangkan racun labah hitam yang bisa boleh ditawarkan dengan memberi vitamin C dalam dos yang tinggi.


Keistimewaan Vita C Shaklee


Siapa yang perlukan Vita C ni sebenarnya?

1. Perokok dan mereka yang bergaul dengan perokok (vita C mudah musnah oleh pencemaran udara iaitu asap rokok, jadi orang yang disekelilingnya akan terkena tempiasnya.) Jika cuaca berjerebu juga sebab itu disarankan orang ramai meningkatkan pengambilan vitamin C.

2. Ibu mengandung, ibu menyusu atau ibu selepas bersalin. Mengapa? Sebab pada tahap ini imun ibu adalah kurang berbanding dengan ketika di luar waktu tersebut. 

3. Individu dalam proses penyembuhan penyakit atau selepas pembedahan.

3. Kanak-kanak. Vita C chewable ada dan memang sedap.

5. Orang yang mudah selesema dan demam. Untuk tingkatkan imun badan.

6. Pesakit berkaitan kardiovaskular seperti jantung, stroke, kolestrol tinggi dan darah tinggi.

7. Pesakit anemik (gejala kurang darah)

8. Orang yang ingin kulit gebu, anjal dan awet muda.

9. Orang yang nak improve sexual health

10. Orang yang nak kurus

11. Orang yang selalu stress dan moody

Setiap pembelian dengan saya akan mendapat TIPS EKSKLUSIF, khas untuk anda bila-bila masa sahaja.

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah?

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner
PM/SMS/Watsapp 0122195919
Emel ahmad.raihanah@gmail.com
Layari blog 
www.vitamincerdik.blogspot.com
Facebook 
www.facebook.com/yourhealthpartner
Konsultansi percuma