Rahsia Kulit Cantik dan Berseri Dengan Vitamin C | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Thursday 29 May 2014

Rahsia Kulit Cantik dan Berseri Dengan Vitamin C

Salah satu produk killer Shaklee adalah Vita C 500 mg SR. Hari ini saya ingin ceritakan berkenaan manfaat vitamin c Shaklee untuk kulit cantik.

Ramai orang suka hendak cantik atau kelihatan cantik. Ramai ni termasuk saya sendiri. Ye la cantik untuk suami kan, lagipun bagus untuk keyakinan diri kita.

Tahukah anda ramai yang nak cantik ni sanggup habiskan beribu-ribu ringgit dan menggunakan produk berbahaya untuk diri mereka? Semata-mata inginkan kulit cantik.


Suntikan Atau Ubat?

Kesan Penggunaan Suntikan

Suntikan vitamin C atau suplemen? Saya pilih suplemen.

Apakah kepentingan Vitamin C?


Vitamin C penting untuk meningkatkan imun badan kita melawan penyakit. 

Fungsi lain vitamin c juga adalah menyediakan khasiat vitamin c yang diperlukan oleh tubuh selain membantu menyokong tulang, gigi dan organ yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.

Ia mempunyai keupayaan meningkatkan keberkesanan vitamin C di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas. Akhirnya fungsi ini akan menjadikan kulit pun semakin sihat dan cantik.

Bagaimana kita kehilangan vitamin C?

Tahukah anda kita sering kehilangan vitamin c semasa melakukan aktiviti harian. Fungsi pelepasan berperingkat (sustained released) adalah untuk menyalurkan vitamin c secara berterusan dalam tempoh sehari.

Keistimewaan Vita C Plus Sustained Released Shaklee

SR tu maknanya Sustained Release. Apa maksudnya? Jika dialih bahasa maksudnya pembebasan berterusan. Maksudnya pembebasan berterusan secara semulajadi dan konsep ini direka oleh Shaklee sendiri. 1 biji vita C Shaklee dibebaskan dalam tempoh 5 jam secara perlahan-lahan.

Vita C Shaklee

Setiap tablet vita C Shaklee mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dengan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. 

Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C di dalam 2 tablet vitamin C (di dalam tempoh 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. 

Setiap tablet juga mengandungi 120mg bioflavonoid (25% daripada bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C complex. 


Apa pula manfaat vita C SR Shaklee?

1. Merangsang pembentukan kolagen - kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mengurangkan kedut dan menghalang otot jadi lembik.

2. Memperbaiki simptom pendarahan - kekurangan Vita C adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

3. Meningkatkan sistem imun badan - mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit serta asma, juga meningkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selesema

4. Memerangi kanser - ia adalah satu-satunya anti oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-Cells untuk melawan sel kanser.

5. Mencantikkan kulit - ambil vita C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen yang menyebabkan kejadian jeragat.

6. Memperbaiki insomnia serta masalah stres yang berkaitan mental seperti keresahan

7. Mengekalkan kolestrol sihat - mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah serta menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah dan skurvi.

Keistimewaan Vita C SR Shaklee

Manfaat Vita C Sustained Release Untuk Kulit Cantik?

1. Mengurangkan kedutan kulit
2. Memperbaiki parut pada kulit
3. Menjadikan kulit lebih cerah
4. Menghilangkan jerawat dan pigmentasi
5. Mencantikkan dan menghaluskan kulit
6. Membantu penghasilan kolagen (untuk keanjalan dan keremajaan kulit)
7. Melambatkan penuaan
8. Mengecilkan pori-pori

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah?

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner
PM/SMS/Watsapp 0122195919
Emel ahmad.raihanah@gmail.com
Layari blog 
www.vitamincerdik.blogspot.com
Facebook 
www.facebook.com/yourhealthpartner
Konsultansi percuma