Perbezaan Jamu dan Suplemen | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Tuesday 20 May 2014

Perbezaan Jamu dan Suplemen

Hari ini saya bercerita sikit berkenaan jamu atau Set bersalin Shaklee.

Semasa berpantang anak pertama, percaya tak saya tak guna langsung supplemen atau jamu. Pada ketika itu memang plan hendak guna set berpantang keluaran HPA. HPA ini produk daripada herba Melayu. Saya pula bersalin czer, dengan anak masa tu kena jaundis yang agak lama. Justeru set bersalin HPA tidak digunakan langsung. Badan sihat je, tapi ambil masalah sikit.


Pasal penyusuan pula, memang macam-macamlah cuba i.e kurma merah, mata kucing, halba dll. Pendek kata semua yang orang kata memang saya cari. Habis duit pun beribu-ribu. Hanya untuk memastikan anak saya dapat bf. 


Hasilnya?


1. Berpantang tanpa apa-apa supplemen/jamu menyebabkan tubuh lambat segar/sihat

2. Penyusuan dapat, tetapi kualiti agak boleh dipersoalkan.

Apa beza jamu dengan supplemen?



Perbezaan Jamu dan Vitamin


Jadi, bila nak bersalin anak kedua, saya teruja pasal Shaklee. Change brands can change your life! 



Tahukah anda langkah anda menukar jenama boleh merubah hidup anda

Saya mula menggunakan set bersalin Shaklee. Dah mula guna tu, saya tambah lagi untuk menyusu, kurus dan cantikkan kulit. Terus jatuh cinta.

Apa yang saya dapat?


Alhamdulillah badan sihat, anak saya juga sihat. Susu banyak, even selepas anak saya 2 tahun pun dan saya sudah tidak pam susu, masih lagi leaking. 


Tak percaya? Anda kena cuba sendiri barulah boleh mempercayainya. :)


Apa yang ada dalam set bersalin Shaklee?


Set bagi semua ibu termasuk kehamilan, berpantang dan menyusu


1. ESP - untuk kulit cantik, milk booster, tenaga segera, kuatkan rahim dan asas kesihatan berpanjangan
2. B Complex - asid folik, mengandungi kesemua vitamin B lengkap, elak meroyan dan migrain
3. Alfalfa - milk booster, kuatkan rahim, elak sembelit, detoks
4. Vitalea - multivitamin paling lengkap, tenaga segera, 
5. Zinc - sembuhkan luka, elak rambut gugur
6. Vitamin C - kulit cantik, tingkatkan imun badan
7. Ostematrix - sumber kalsium lengkap bersama magnesium, elak sembelit, khasiat kalsium untuk ibu, elak osteoporosis


Kata orang, zaman moden, nak berpantang pun cara moden. Bukan semua gitu tapi kalau yang baru itu memang baik, apasalahnya kita guna kan. Sebab zaman moden ini dah tak suci macam dulu. Maksud suci tu dari segi makanan kita, segala macam pencemaran, justeru mudah dapat penyakit. Jadi cara kita memperisai diri pun memang perlu berubah.

Teruja untuk mencuba? Jom hubungi saya sekarang seperti maklumat tertera.

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah?

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner
PM/SMS/Watsapp 0122195919
Emel ahmad.raihanah@gmail.com
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner
Konsultansi percuma