Benarkah bisnes Shaklee kekal lama? | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Wednesday 5 March 2014

Benarkah bisnes Shaklee kekal lama?

Benarkah bisnes Shaklee kekal lama?

Setahun yang lalu memang saya belum percaya statement macam ni. Masa tu saya belum nampak kejayaan yang dilakar oleh group Jutawan melalui bisnes Shaklee. PM Cery pun saya tak friend pun dalam FB saya, sedangkan beliau adalah junior saya masa di UTP dulu. Bukan sebab tak suka, tapi tak jumpa. :) Jadi saya memang lambat tahu kejayaan beliau dan susur galur beliau.

Saya mula membuka mata bila mak Shaklee saya Master Nur Zahirah naik Master pada Oktober tahun lepas. Dan beliau berkongsi kejayaan beliau dengan kami, termasuk berapa bonus beliau setiap bulan. Memang nak terbuntang biji mata ni. Masa itulah saya percaya bisnes Shaklee boleh kekal lama dan boleh diwarisi.

Macam mana boleh diwarisi?

Setiap leader dalam Shaklee akan dapat juga EA form... haa sapa kata takde? Ada! EA form ni fungsinya untuk declare pendapatan, dan ya bercukailah bila dah sampai tahap-tahap tertentu. Jadi kebanyakan leaders Shaklee akan ada syarikat mereka bernaung. Dah nama pun syarikat kan, jadi syarikat kita sendiri mestilah boleh kita wariskan kepada anak-anak kita nanti. Boleh jadi satu legasi.

Impian saya, anak-anak saya akan mewarisi bisnes Shaklee ini suatu hari nanti. Tak perlulah kerja dengan syarikat lain.. insyaAllah.

Shaklee syarikat yang utuh, insyaAllah

Cuba lihat gambar di bawah, gambar ni lama dah, sebab canister ESP pun packaging lama, begitu juga performance Drink. Sekarang kanak-kanak di dalam gambar tu juga bisnes Shaklee, dah jadi leader pun. 


Gambar Lama ESP dan Performance Drink

Saya pernah ditanya, kenapa Shaklee tak offer buat stokis macam Cosway? Senang orang nak pergi beli. Ya, Shaklee boleh buat begitu, tetapi Shaklee lebih berminat untuk berkongsi kesihatan dan kekayaan dengan semua orang. Jika buat stokis, agak-agak berapa orang sangat yang boleh berbisnes Shaklee? Sebab perlu modal besar. Sedangkan Shaklee sebuah MLM dan ia boleh dilakukan oleh semua orang, dimana saya dan tanpa modal besar.

Jom tonton sini untuk lihat penerangan Master Hj Roslan, beliau telah 23 tahun berada dalam bisnes Shaklee, dan ya still strong.

http://www.youtube.com/watch?v=gIXx5CLMvQg

credit yoursupermom

Bulan Mac ada promosi ESP Beli 6 Percuma 1. Anda terus boleh dapat keahlian percuma dengan setiap pembelian 6 ESP tersebut. Dan berpeluang mendapat kelebihan lain sebagai ahli. 

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah?

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner
PM/SMS/Watsapp 0122195919
Emel ahmad.raihanah@gmail.com
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner
Konsultansi percuma