VItamin Untuk Anak Cerdas dan Sihat | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Monday 8 September 2014

VItamin Untuk Anak Cerdas dan Sihat

Sebelum ini saya pernah juga share artikel berkenaan Keperluan Suplemen Kepada Anak-anak. Artikel kali ini pula saya nak sentuh tentang vitamin yang sesuai dan selamat untuk anak cerdas dan sihat. Saya juga telah share Tips Pemilihan Vitamin Untuk Kanak-kanak sebelum ini.

Dalam sebuah program Wanita Hari Ini, seingat saya disiarkan tahun lalu. Ia memberitahu tentang sejauh mana keperluan vitamin dalam kehidupan seharian kita. Antaranya:

1. Pentingnya pengambilan vitamin sejak usia kanak-kanak kerana sifat kanak-kanak adalah memilih makanan a.k.a picky eater dan ada yang kurang selera makan

Vitamin untuk anak cerdas dan sihat
Otak cerdas penting kepada kanak-kanak belajar




2. Kanak-kanak sedang membesar dan memerlukan makanan tambahan untuk menampung kekurangan nutrisi dalam badan.

Vitamin untuk anak cerdas dan sihat
Tidak bersarapan menjejaskan akademik dan kesihatan anak-anak


3. Makanan sekarang banyak diproses, diracun semasa proses penanaman, diberikan suntikan hormon dan lain-lain.

Vitamin untuk anak cerdas dan sihat
Makanan diproses tidak memberi nilai tambah kepada kesihatan kanak-kanak

4. Manusia sekarang cepat stress, kanak-kanak pun memang ada yang stress. Maunya tak stress, pagi sekolah sejak 7.30pg sehingga 1 petang. 2 petang pula ada kelas KAFA hingga jam 4pm. Tu belum lagi bagi kanak-kanak yang ada tuisyen di malam hari.

Vitamin untuk anak cerdas dan sihat
Kanak-kanak pun stress


Tiada kesan negatif jika mengamalkan pengambilan vitamin mahupun makanan tambahan, atas sebab itu saya memang beri anak-anak saya Mealshake dan Omega Guard.



Vitamin Untuk Anak-anak Cerdas dan Sihat

Vitamin untuk anak cerdas dan sihat
Set Anak Cerdas Sihat daripada Shaklee

1. Mealshake

Mealshake bukanlah makanan segera (instant protein), sebaliknya instant disitu bermaksud ia segera diserap oleh badan sebab ia semulajadi dalam bentuk asid amino. Justeru ia tidak mengganggu buah pinggang dll.

Contohnya, jika ambil protein dalam bentuk ayam, ikan dan lain-lain, protein ini perlu ditukar kepada bentuk asid amino dahulu barulah ia diserap oleh badan.

2. Omega Guard

Untuk meningkatkan kepekaan, daya ingatan. Selain itu minyak ikan juga baik untuk masalah batuk, asthma, radang, radang tonsil, dan lain-lain.

Vitamin Mahal?

Maklumlah saya ni pengedar Shaklee, mesti saya mampu beri anak-anak saya vitamin untuk cerdas dan sihat. Alhamdulillah kalau camtu.

Tapi pada pandangan saya Mealshake sebenarnya pada harga mampu milik oleh rakyat Malaysia. 1 balang Mealshake contohnya mampu tahan selama 2 bulan dengan pengambilan oleh 2 orang anak saya. Maknanya 4 bulan untuk 1 orang anak. Jadi purata dalam RM25 sebulan untuk kos Mealshake.

Omega Guard pula ada 90 biji dan pengambilan 1 biji setiap orang. Jadi ia mampu bertahan selama 3 bulan bagi seorang kanak-kanak. Jadi purata dalam RM45 sebulan. Jumlah kedua-duanya dalam RM70 sebulan untuk vitamin untuk anak-anak sihat dan cerdas.

Baru RM70 sebulan, ingatkan sampai ratus-ratus tadi. InsyaAllah memang mampu kan, sebab ini bukan sebab mampu atau tidak, tapi sebab jenama dan kualitinya yang memang tinggi. Saya ada customer yang beli Mealshake dengan saya, beliau cuma bekerja sebagai penjual keropok sahaja.

Beliau beli sebab beliau tahu kebaikan produk ini dan kebaikannya untuk anak-anak beliau.

Testimoni untuk anak cerdas dan sihat


Saya sertakan testimoni anak-anak saya berkenaan pengambilan vitamin untuk anak cerdas dan sihat.

1. Kesihatan

Tahap kesihatan mereka alhamdulillah pada tahap yang sangat baik. Jarang demam, selesema atau batuk, Tiada lagi bengkak tonsil terutama pada anak sulung saya (dia setiap bulan mesti demam sebab bengkak tonsil pada usia 4 tahun).

Pertahanan badan pula memang tinggi, walaupun berpanas dan berhujan. Alhamdulillah. Dari segi kulit pula memang cantik, luka senang baik, kulit cantik dan lembap.

2. Kecerdasan

Mereka memang aktif bermain sejak pagi sampai malam. Keinginan untuk tahu juga memang tinggi, disamping ingatan yang kuat.

3. Pemakanan

Suka makan, asyik mengunyah, makan nasi pun memang banyak dan tak kisah mencuba pelbagai jenis makanan.

4. Penghadaman

Tiada sembelit, hari-hari memang membuang saja. Kalau makan banyak sampai 2x membuang dalam sehari.

Inilah anak-anak saya yang sihat dan cerdas itu. Alhamdulillah memang lega sangat sebab mereka sihat.

Vitamin untuk anak cerdas dan sihat
Anak-anak cerdas sihat dambaan semua ibu bapa


Jaminan kami

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam

1. Selamat
2. Semulajadi
3. Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.


Mengapa saya?


Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.


Penghantaran


Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Gombak, Kuala Lumpur dan Subang Jaya (USJ). Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.


Pembayaran


Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.


Cara Order Mealshake Promosi Beli 3 Percuma 1 Hanya Bulan September 2014

Saya telah berkongsi apa yang saya telah berikan kepada anak-anak saya yang pada hemat saya vitamin ini memang membantu mereka untuk kekal cerdas dan sihat. InsyaAllah ia juga baik untuk anak-anak anda.

Apa pilihan anda?

Untuk mendapatkannya, anda boleh hubungi saya:

SMS / Watsapp :0122195919 
SID: 864679