Mengapa Set Bersalin Shaklee | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Tuesday 22 April 2014

Mengapa Set Bersalin Shaklee

Kebanyakan ibu akan menyediakan keperluan bersalin mereka sebulan sebelum tarikh jangka bersalin. Keperluan ini termasuklah jamu atau set bersalin. 

Macam saya semasa anak sulung, saya menyediakan herba bersalin HPA untuk keperluan bersalin, tetapi akhirnya tidak digunakan. Mengapa?

Ramai bayi sekarang ni yang lahir dan ada jaundis terus. Apakah jaundis? Dilaporkan 80% bayi baru lahir menghidap ini pada awal kelahiran mereka. 

Jaundis jika dibiarkan boleh menyebabkan pelbagai komplikasi kepada bayi. Baca sini untuk tips mengelakkan jaundis kepada bayi.

Jadi keadaan jaundis bayi inilah menyebabkan ramai ibu tidak dapat meneruskan hajat menggunakan set bersalin yang telah dibeli. Rugi macam tu saja. 

Nasib baik saya cuma beli herba bersalin HPA yang harganya kurang RM100 masa itu, bagaimana dengan anda yang telah membelanjakan RM200 hingga RM300 untuk keperluan itu tetapi akhirnya tidak digunakan? Boleh baca sini untuk Jamu vs Suplemen.

Bagi keperluan luaran seperti pilis dan param masih boleh digunakan, tetapi bagaimana dengan merawati dalaman ibu? 

Inilah yang penting, kerana jika tidak dirawat ibu akan mengalami pelbagai masalah kesihatan contohnya sakit urat yang akan dialami lebih awal berbanding mereka yang berpantang dengan elok. Jika rahim tidak sihat, turut boleh membawa kepada pelbagai masalah kesihatan lain kepada ibu. 

Secara umumnya, berpantang adalah tempoh rehat kepada ibu serta proses baik pulih tubuh seorang wanita bagi memastikan luka jahitan episiotomi atau jahitan ceaserean (pembedahan semasa melahirkan anak) yang telah dijalani sembuh sepenuhnya. Sesetengah wanita akan mengalami trauma selepas kelahiran bayinya. Jadi mereka memerlukan masa bagi memulihkan tenaga dan kebiasaannya agak lama bagi mengatasi trauma tersebut.

Dari segi kesihatan, darah nifas sebenarnya mengandungi bakteria (kuman) dan lendiran daripada lapisan dinding rahim. Keadaan anatomi salur kencing dan salur dubur yang terletak berdekatan dengan salur faraj menyebabkan kemungkinan mudah dijangkiti kuman.

Luka jahitan episiotomi juga mungkin boleh terbuka atau terkoyak jika berlaku hubungan seks pada peringkat awal. Kebiasaannya luka episiotomi sembuh dalam masa dua hingga empat minggu selepas kelahiran. Ada juga kes yang mengalami masalah proses penyembuhannya dan mengambil masa yang lama untuk sembuh.

Ibu adalah orang terpenting dalam rumah tangga, perlulah pastikan ibu sihat. Boleh baca sini untuk kebaikan berpantang.


Sebab itulah akhir-akhir ini Set Bersalin Shaklee telah menjadi pilihan ramai ibu di atas 9 sebab:

1. Selamat untuk ibu bersalin normal atau czer (hatta mereka yang keguguran pun boleh menggunakannya);

2. Selamat untuk bayi mengalami jaundis atau G6PD

3. Mempercepatkan pemulihan luka, 

4. Memberikan dan membekalkan tenaga selepas bersalin

5. Emosi lebih ceria dan relaks

6. Penyusuan lancar dan stok susu lebih meriah

7. Kembali langsing selepas bersalin

8. Mengatasi masalah sembelit dan keguguran rambut

9. Banyak testimoni telah membuktikan set bersalin Shaklee telah membantu ibu-ibu untuk pulih selepas bersalin, juga membanyakkan susu badan. Boleh lihat contoh dibawah;



Badan rasa sihat selepas bersalin
Boleh baca sini untuk testimoni lain.

Dalam set bersalin Shaklee mengandungi produk-produk yang dikhususkan untuk penjagaan tubuh wanita. Boleh lihat carta ini:

Kepenting set berpantang bersalin Shaklee
Anda ingin mendapatkan suplemen Shaklee untuk keperluan berpantang anda? Cepat hubungi kami ya.

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah?

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner
PM/SMS/Watsapp 0122195919
Emel ahmad.raihanah@gmail.com
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner
Konsultansi percuma