Resepi Bancuh ESP Semasa Ramadhan | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Wednesday 10 July 2013

Resepi Bancuh ESP Semasa Ramadhan

Alhamdulillah Ramadhan datang lagi dengan 1001 rahmat (berganda-ganda). Bagi ibu hamil atau menyusu, memerlukan lebih kekuatan untuk meneruskan penyusuan/kehamilan sambil berpuasa. Meskipun dalam Islam ada rukhsah, namun sedaya upaya ibu-ibu akan berpuasa kan.

Kali ini saya juga berpuasa dan menyusu anak berumur  1 tahun setengah. Semalam ambil cuti untuk buat persediaan. Banyak kelengkapan yang dibeli termasuk set shaklee, badam dan buah tamar.

Resepi shake saya sahur pagi tadi: susu badam (kacang badam dijadikan susu) + buah tamar 7 biji + strawberi + pisang + ESP. Alhamdulillah pada jam 12 tengahari sekarang ini, masih bertenaga dan belum rasa lapar... alhamdulillah!

Dah terbayang resepi shake untuk berbuka dan hari seterusnya (Susu badam + tamar + ESP + performance drink. Ni semua kemestian dalam resepi). Boleh tambah buah-buahan seperti buah pisang, kiwi, strawberi, mangga dll. Untuk efek pekat mesti tambah pisang atau mangga. Kalau nak jadi smoothie, tambah ais batu. blend sekali semua.




Cubalah, di samping sedap, memang berkhasiat dan membantu ibu-ibu tampil bertenaga, susu masih maintain dan yang penting cergas. Owh ya, minuman ni boleh diambil oleh semua peringkat umur.




Set Mighty 3 Gems



Nak tahu harga Shaklee? Hubungi

Raihanah Ahmad
Shaklee Independent Distributor (864679)
SMS/Whatsapp 0122195919

Email: ahmad.raihanah@gmail.com