Kenyang Lebih Lama Dengan Set Puasa Cergas Shaklee | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Saturday 5 July 2014

Kenyang Lebih Lama Dengan Set Puasa Cergas Shaklee

Betulke boleh kenyang lama dengan Set Puasa Shaklee?


Dah 6 hari berpuasa, 6 hari jugalah saya belum mula makan nasi. Ini memang satu kepelikan sebab bila puasa memang nasi menjadi kewajipan kepada saya, terutama masa sahur. Sedari kecil memang diajar sahur makan nasi.

Saya jadi pelik bila ada kawan-kawan yang tak makan nasi time sahur. Pelik sebab mereka boleh tahan sampai waktu berbuka.

Ada juga orang yang berpuasa dan menyusu / hamil rasa hampir nak pengsan. Sebab bila hamil / menyusu, anda perlukan bendalir yang banyak dalam badan, di samping dapat berikan tenaga kepada anda. Justeru sangat penting sebenarnya memastikan kita kenyang lebih lama semasa berpuasa.

Sejak berShaklee, apa yang saya belum cuba kan?

Apa kelebihan Set Puasa Shaklee?


Tahun ini, julung-julung kali saya cuba Set Puasa Cergas Shaklee, tanpa pengambilan nasi atau hidangan berat. Samada sahur atau berbuka, memang tak ambil nasi atau hidangan berat. TAPI yang peliknya:


1. Saya rasa kenyang lebih lama, takde perut berbunyi. 


Kalau makan nasi, confirm jam 10pg lagi dah berdondang sayang perut ni.


2. Saya kurang rasa dahaga, tiada dehydration. 


Hari ke3 saya rasa juga dehydration tu, rasa macam nak pengsan. Hari ke 4 saya start ambil Performance Drink, hasilnya memang sangat mengujakan. Tipula kalau kata tak dahaga langsung, tapi kuranglah rasa dahaga. Yang penting tiada dehydration. Power kan Set Puasa Shaklee ni?


3. Rasa cergas, bertenaga. 


Sampai ada sorang doktor tanya saya "U ni tak puasa ke?" Amboi doktor, mestilah saya puasa. Ini nak menunjukkan rasa tenaga yang ada meskipun saya puasa.


4. Kulit saya, mestilah rasa muda, flawless gitu. 


Sebab ESP dan Mealshake adalah protein yang memberikan sel-sel sihat kepada tubuh saya. Performance Drink pula bantu elak bibir merekah disebabkan berpuasa.


Apa yang ada dalam Set Puasa Cergas Shaklee?




Tenaga sepanjang hari dan kenyang lebih lama dengan Set Puasa Shaklee

Set puasa Shaklee membantu memberikan tenaga hari anda disamping membantu melaraskan paras cecair dan menggantikan semula tenaga selepas berpuasa. Apa yang ada dalam set puasa ni?


1. Mealshake

Kaya dengan protein lengkap dengan 9 jenis asid amino, kalsium, magnesium dan Vitamin D untuk keperluan minda, tumbesaran serta untuk tulang dan gigi yang sihat. Juga bertindak sebagai milk booster kepada ibu menyusu. Mealshake juga baik untuk kulit.

Anda boleh rujuk artikel saya Mealshake Untuk Kanak-kanak dan Anda


2. Performance Drink

Minuman isotonik semulajadi yang rendah sodium dan gula. Ia juga mengawal dan mengurangkan kehilangan bendalir yang boleh menyebabkan badan cepat letih dan mengelakkan penyahhidratan. Ia juga mengekalkan kelembapan kulit.

Anda boleh rujuk artikel saya Kelebihan Performance Drink


3. Energizing Soy Protein



Membekalkan long lasting energy, mengurangkan rasa lapar keterlaluan. Ia juga sebagai milk booster kepada ibu menyusu, mencantikkan walaupun tidak bermekap semasa berpuasa. ESP diperkaya dengan kalsium justeru engurangkan risiko serangan gastrik bagi pesakit gastrik ketika berpuasa.

Anda boleh rujuk artikel saya ESP Penjana Tenaga

Apakah testimoni pengguna tentang Set Puasa Shaklee?


Set puasa Shaklee bukanlah masih baru dalam pasaran, ia telah lama dan telah ramai yang menggunakannya dengan selamat. Berikut adalah testimoni lagi pengguna yang telah menggunakan Set Puasa Shaklee


Kanak-kanak belajar berpuasa, kenyang lebih lama kekal cergas dan certas. Kulit pun cantik dah
Kanak-kanak belajar berpuasa, kenyang lebih lama kekal cergas dan certas. Kulit pun cantik dah

Set Puasa elak melepek tak bermaya, kenyang lebih lama
Set Puasa elak melepek tak bermaya

Rasa segar dan kenyang lebih lama meskipun berpuasa
Rasa segar dan kenyang lebih lama meskipun berpuasa

Lupa ambil Set Puasa Shaklee, terus rasa tak bermaya
Lupa ambil Set Puasa Shaklee, terus rasa tak bermaya

Susu banyak juga walaupun berpuasa, elak kurang tenaga
Susu banyak juga walaupun berpuasa, elak kurang tenaga

Menyusu dan puasa memang menguji, insyaAllah Set Puasa Shaklee boleh membantu
Menyusu dan puasa memang menguji, insyaAllah Set Puasa Shaklee boleh membantu
Apa yang saya kongsikan di atas adalah pengalaman saya sendiri sebagai pengguna Set Puasa Shaklee. Alhamdulillah setakat ini memang membantu saya untuk terus bertenaga, cergas, kenyang lebih lama disamping menjaga kulit agar sentiasa berseri.

Anda nak juga? Anda boleh buat pembelian sendiri secara online di Beli Di Sini, Klik Aje eSell. Buat pembayaran dan tunggu barang anda sampai di pintu rumah. Jangan lupa hubungi saya untuk dapatkan jadual vitamin anda.

Tapi kalau nak COD atau nak melalui saya juga boleh hubungi saya di nombor tertera di bawah.

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah? 

 https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner 
PM/SMS/Watsapp 0122195919 
Emel ahmad.raihanah@gmail.com 
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com 
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner 
Konsultansi percuma