Sakit Sendi? Nak jalan pun susah? Kesian... | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Wednesday 16 April 2014

Sakit Sendi? Nak jalan pun susah? Kesian...

Disebabkan bulan ini promo beli 6 percuma 1 untuk Ostematrix, mari kita lihat teman Ostematrix yang lain untuk tujuan kesihatan sendi dan tulang.

Advanced Joint Health Tablet atau AJHT

Inilah rupanya Advanced Joint Health Tablet, ubat sakit sendi yang semakin hot. Apa tak hotnya, selalunya penggunanya akan ulang order berkali-kali. Bukan sahaja orang berumur, orang muda pun ada je yang sakit sendi terutama mereka yang memiliki berat badan berlebihan, atlet dan mereka yang mempunyai masalah kesihatan lain seperti gout dan arthritis.

Bayangkanlah kalau sakit sendi, nak jalan apatah lagi buat aktiviti lain pun memang sukar. Saya pernah kongsikan baru-baru ini bagaimana saya sakit pinggang dan sangatlah mengganggu pergerakan dan aktiviti harian. Sakitnya Allah saja yang tahu.

Ketidakselesaan sendi boleh menjejaskan kualiti hidup dan menghalang anda melakukan aktiviti digemari


Sendi berfungsi untuk melicinkan pergerakan di antara pertemuan dua tulang. Sendi- sendi anda ada di bahagian bahu, pergelangan tangan, punggung, lulut, buku lali, dan jari kaki dan tangan. Penyakit sendi boleh terjadi kepada semua umur dan jantina. Biasanya apabila anda merasa sakit sendi ianya bukanlah bermakna anda mempunyai kerosakan terhadap sendi dan tulang. Kebanyakan sakit sendi berpunca dari lapisan kulit, otot, ligamen, sendi atau pangkal saraf.

Antara perkara yang boleh menyebabkan anda mengalami sakit sendi:

1. Melakukan aktiviti berat seperti mengangkat benda berat
2. Postur yang tidak elok, kecederaan atau pergerakan yang tidak betul dan menyebabkan terseliuh atau ligamen atau otot terkoyak
3. Obesiti
4. kecacatan anggota
5. Kecederaan disebabkan kemalangan atau bersukan
6. Sakit sendi athritis
7. sakit dari pangkal saraf (seperti saraf terhimpit)
8. Penyakit tulang
9. Jangkitan kuman
10. Penyakit kronik
11. Ubat-ubatan

Sekiranya anda mencari suplemen untuk diberikan kepada diri anda atau orang yang anda sayang sebagai langkah menyokong kesihatan sendi yang berpanjangan, Shaklee menyediakan satu suplemen yang sangat membantu. Iaitu Advanced Joint Health Tablet.

Apakah kebaikan AJHT yang anda perlu tahu?

1. Menyokong keselesaan sendi
2. Membantu mengekalkan tulang rawan
3. Memelihara tisu penyambung yang sihat
4. Melancarkan pergerakan harian
5. Menghalang pembentukan bahan kimia yang merosakkan tulang rawan
6. Anti radang semulajadi
7. Memberi kekuatan kepada struktur sendi
8. Bertindak seperti kusyen untuk melindungi tulang rawan, juga membekalkan glucosamine (penting untyk binaan tulang rawan dan lendir untuk melicinkan sendi dalam tendon dan ligamen).

Menyokong kesihatan sendi dengan 3 cara

3 Cara Sokongan Kesihatan Sendi


1. Meningkatkan keselesaan sendi dengan Ekstak Boswellia. Dalam perubatan Ayurvedic lebih kurang 5000 tahun lalu, ekstrak Boswellia ini digunakan untuk merawat osteoarthritis dan rheumatoid arthritis

2. Meningkatkan kesan kusyen dengan Ekstrak Jagung (mengandungi Glucosamine iaitu komponen penting dalam pembinaan blog utama tulang rawan dan bendalir synovial. Turut membantu membekalkan pelincir dan kesan kusyen antara sendi-sendi)

3. Memelihara kesihatan tisu penyambung dengan khasiat yang ada pada Vitamin C (nutrisi penting dalam sintesis kolagen), Zink, Tembaga dan Mangan (co-fctor bagi enzim membina kolagen dan glikosaminoglikan - komponen tisu penyambung).

100% bebas chonroitin

Untuk kesan lebih baik, boleh cuba Set Sendi Sihat Shaklee yang mengandungi: 

Set Kesihatan Sendi Shaklee

1. AJHT
2. Omega Guard - bertindak sebagai anti radang, menurunkan kolestrol dan menjaga kesihatan jantung
3. Ostematrix - sebagai sumber kalsium terbaik, menjaga kekuatan tulang, mengelakkan kejang atau kebas, juga pelancar bahan buangan badan.

Jangan merasa rugi melabur untuk kesihatan, kerana mengubati lebih mahal sebenarnya. Sendi yang sihat dan baik akan membolehkan anda bergerak aktif setiap hari. Jika sakit bayangkanlah nak jalan pun susah.

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah? 

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner 
PM/SMS/Watsapp 0122195919 
Emel ahmad.raihanah@gmail.com 
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com 
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner 
Konsultansi percuma