Apa? Tak perlukan Panadol / Paracetamol lagi? | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Tuesday 15 April 2014

Apa? Tak perlukan Panadol / Paracetamol lagi?

Ini adalah merupakan testimoni saya dan ahli keluarga sendiri menggunakan beberapa produk Shaklee.

Saya pernah posting dulu berkenaan teruknya jika saya batuk sampai boleh berulang setiap bulan, dan batuk yang berpanjangan, sebulan baru hilang. Alhamdulillah sejak saya consume Shaklee memang saya jarang dah terkena demam atau batuk. 

Masa mula-mula consume Shaklee memang la masih lagi kerap batuk dan demam, itu sebab pertahanan badan saya pun masih di peringkat repair. Tak silap saya selepas 6 bulan consume, alhamdulillah dah ok. Pertahanan badan dah kuat.

Minggu lalu misalnya saya mula rasa perit tekak. Demam dan selesema tiada. Saya kata ala, sudah doh la nak kena batuk. Memang saya kurang gemar batuk ni sebab saya tahu boleh ganggu tidur anak-anak saya. Saya terus upkan pengambilan suplemen Shaklee

1. Vitamin C 2 biji sehari, dipatahkan untuk senang dan cepat serap (sebab ia ada teknologi sustained release).

2. Nutriferon sehari sampai 3 hingga 4 peket saya makan. Percaya tak sekotak Nutriferon yang baru dibeli boleh habis dalam 1 minggu. Sebab bukan saya juga yang makan, saya bagi anak-anak dan parents saya makan juga. Walaupun mereka tak sakit, tetapi untuk tingkatkan imun badan. 

3. ESP wajib ambil at least 2 sudu besar. Selain menambah ketahanan badan, ia juga memberi rasa kenyang kepada saya.

4. Vitalea 1 atau 2 biji sehari, bergantung kepada tahap ketahanan badan.

Alhamdulillah sekarang ni nak recover dah. Kurang seminggu.

Kesemua suplemen di atas boleh diambil oleh semua orang, i.e yang mengandung, yang berpantang, menyusukan anak, lelaki, orang tua. Kanak-kanak boleh ambil set kanak-kanaklah, cuma tambah Nutriferon, insyaALlah selamat.

Tahukah anda, dalam Nutriferon mengandungi Interferon? Dan mengapa badan memerlukan Interferon?

Bagaimana ia bertindak? Lihat ilustrasi ini


Mengapa Interferon penting untuk badan anda
Bagaimana interferon bertindak

1. Apabila badan diserang oleh bakteria / virus
2. Nutriferon akan menghasilkan Interferon 
3. Interferon menghantar signal supaya sel imun untuk bertindak
4. Sel imun akan lawan bakteria / virus

Begitulah pentingnya nutriferon. Semenjak mengenali Nutriferon saya dan ahli keluarga tak ambil panadol dah. Jimat, dan selamat kan. 

Nasihat saya, laburlah dalam kesihatan. Ramai yang telah labur di dalam pelan takaful / insurans, namun keperluan nutrisi yang seimbang juga sama pentingnya, malah sangat penting. Sebab suplemen membantu badan lebih sihat dan jauh daripada penyakit.

Jika sakit, syarikat pun tak sayang anda lagi. Jika sakit, kos perubatan makin meningkat. Jika sakit, apa agaknya nasib ahli keluarga anda? Fikir-fikirkanlah.

Saya cadangkan Shaklee untuk suplemen harian anda, jangan risau tentang keberkesanan, kerana banyak testimoni telah menunjukkan ia telah meningkatkan kesihatan seseorang, bukan hanya testimoni kosong tetapi datang dengan kajian. Hubungi saya, saya akan terangkan lebih lanjut kepada anda.

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah? 

https://www.facebook.com/messages
Emel ahmad.raihanah@gmail.com 
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com 
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner 
Konsultansi percuma