Anda menghidap gout? Takut kaki / tangan anda bengkak? | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Wednesday 23 April 2014

Anda menghidap gout? Takut kaki / tangan anda bengkak?

Sakit tau gout ni, anda pernah rasa bila berjalan seolah-olah berjalan atas paku? Ha macam tu lah pesakit gout ni rasa. 

Arwah ayah mertua saya ada gout, kesian dia, nak berjalan pun memang sukar. Memandangkan gout ni sakit keturunan, maka saya pun memang hati-hatilah agar suami tak kena. Amiin

ARTRISTIS ADALAH PENYAKIT RADANG PADA SENDI atau tisu sendi yang menunjukkan gejala kesakitan, kekerasan pada sendi dan pembengkakan. Terdapat lebih daripada 100 jenis penyakit artritis.Artritis yang paling kerap dihidapi ialah osteoartritis yang BERPUNCA DARIPADA PEMUSNAHAN TISU RAWAN PADA SENDI.

Artritis gout lebih kerap dihidapi oleh lelaki dan berpunca daripada pengumpulan asid urik pada sendi. Artritis gout dapat diwarisi dan diturunkan dalam keluarga.

PENYAKIT GOUT IALAH SALAH SATU BENTUK ARTRITIS yang diakibatkan oleh pengumpulan hablur-hablur asid urik pada sendi-sendi. Penyakit ini terlalu menyakitkan dan dalam kebanyakan kes, hanya menjejaskan satu sendi (monoartritis), khususnya ibu jari kaki. 

gout ialah sakit yang melampau serta mengejut, bengkak, kemerahan, dan kehangatan, serta kekakuan pada sendi. Pesakit mungkin juga mengalami demam gred rendah, dan biasanya menghadapi dua sumber kesakitan.

Hablur-hablur dalam sendi mengakibatkan sakit keterlaluan ketika kawasan yang terjejas digerak. KERADANGAN TISU-TISU DI SEKELILING SENDI juga mengakibatkan kulit menjadi bengkak dan sakit, walaupun hanya disentuh dengan lembut; umpamanya, meletakkan selimut pada kawasan yang terjejas.

Gout biasanya menyerang ibu jari kaki (lebih kurang 75% daripada semua serangan pertama). Bagaimanapun, penyakit itu juga boleh menjejaskan sendi-sendi yang lain, seperti mata kaki, tumit, kekura kaki, lutut, pergelangan tangan, siku, jari, dan tulang belakang.

Dalam sesetengah kes, gout boleh terjadi pada sendi jari-jari kaki yang tidak dapat bergerak, disebabkan kecederaan dahulu yang mengakibatkan peredaran darah yang buruk. 


Punca gout ini asalnya adalah kegagalan buah pinggang menyingkirkan asid urik dan pengambilan makanan mengandungi asid urik yang tinggi.

Pencegahan:

1. Advanced Joint Health Tablet untuk menggalakkan mobiliti, meningkatkan fleksibiliti, meningkatkan fungsi sendi dan menyokong kesihatan sendi untuk jangka masa panjang. 


2. Omega Guard untk mengurangkan keradangan, melicinkan sendi. Mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan,mencegah arthritis, memelihara fungsi sendi dan melegakan gout.

3. Alfalfa untuk fungsi detoks semulajadi, menyingkirkan toksin dalam badan secara lembut. Tapi kena banyak minum air, barulah efektif proses detoks tu.

4. Performance Drink untuk memelihara kandungan bendalir dalam badan untuk mengelakkan dehidrasi. Bagi melancarkan proses detos sebab nak buang asid urik berlebihan dalam badan.

Cuba lihat printsceen dibawah berkenaan testimoni pengguna set gout Shaklee. Tidakkah anda juga teruja?

Testimoni set gout shaklee
Samada siapa pun penghidap gout yang anda kenali, hadiahilah mereka dengan set ini. Ia akan membantu mereka hidup dengan tenang, selesa dan gembira. InsyaAllah kesihatan bertambah baik dengan berkat doa semua orang.

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah? 

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner 
PM/SMS/Watsapp 0122195919 
Emel ahmad.raihanah@gmail.com 
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com 
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner 
Konsultansi percuma