Shaklee Bukan Sebarang MLM - jana pendapatan lumayan | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Thursday 20 February 2014

Shaklee Bukan Sebarang MLM - jana pendapatan lumayan

Semalam ada pelanggan yang menghubungi saya berkenaan bisnes Shaklee. Sudah saya ceritakan serba sedikit, beliau mula buka cerita beliau. Ianya berkenaan bisnes sebuah MLM yang memerlukan beliau membuat pinjaman hampir RM10 ribu. Memerlukan beliau keluar malam selalu untuk mencari prospek. Sehingga rumahtangga beliau hampir setiap hari umpama neraka. Disebabkan itu beliau fobia ingin menyertai MLM lagi. Dan beliau tidak sebutkan pula apakah MLM itu, saya juga tidak bertanya.


Pilihan syarikat yang betul adalah penting

Saya tidak salahkan anda sekiranya ini yang anda rasakan. Sejujurnya, saya sendiri belum pernah menyertai MLM seumur hidup ini, disebabkan oleh cerita-cerita begitu. 

Seperti tulisan saya sebelum ini, saya dan ramai lagi pengedar Shaklee bermula sebagai pengguna produknya. Apabila berpuas hati dengan produk, barulah kami melihat model perniagaannya. Apa yang kami dapati adalah:

1. Shaklee merupakan bisnes yang patuh syariah. Boleh refer sini untuk tahu bagaimana sesuatu MLM itu halal http://zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/999-garis-panduan-perniagaan-mlm-yang-halal.html

2. Shaklee adil dan tidak bersifat menindas. Downline boleh potong upline.

3. Group kami, iaitu group Jutawa tidak mengamalkan head hunting. Fokus kami adalah jualan produk dan meningkatkan kredibiliti kepimpinan masing-masing.

4. Group Jutawan mempunyai barisan leader yang berjaya berasaskan formula kami sendiri, dan sekarang merupakan WAHM dengan bonus 5 hingga 7 angka.

5. Coaching kami kebanyakannya secara online (watsapp group, secret group fb), tidak perlu keluar malam menghadiri mesyuarat atau jumpa di kedai mamak.

6. Tidak memerlukan modal yang besar, hanya bayar RM75 sebagai pendaftaran. Tidak memerlukan anda menyimpan stok yang banyak. Pembelian secara online dan SHaklee boleh poskan bagi pihak anda kepada pelanggan anda. Mudah bukan?

Siapa kata mesti ada modal besar untuk mula bisnes? Nak cari pendapatan sampingan? Boleh sangat jom hubungi saya.


Shaklee tawar peluang pendapatan lumayan, hanya dari rumah

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah?

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner
PM/SMS/Watsapp 0122195919
Emel ahmad.raihanah@gmail.com
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner
Konsultansi percuma