Group Jutawan - mari kenali kami | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Saturday 22 February 2014

Group Jutawan - mari kenali kami

Dr Shaklee pun kata eloklah kita kongsikan perkara yang bermanfaat kepada orang lain

Untuk berjaya dalam Shaklee, pemilihan group yang betul adalah penting sepenting membuat keputusan bisnes apakah yang hendak dilakukan. 

Saya bersyukur ditemukan dengan Group Jutawan. Saya bermula Shaklee dengan tidak tahu apa-apa, tentang produk apalagi tentang strategi bisnes. Tapi dalam group Jutawan saya diajar semua tu, tak kurang saya diingatkan tentang amalan kerohanian perlu rapat dan teguh, sesuatu yang pada saya telah hilang sejak beberapa tahun grad daripada universiti.

Dan apa yang menariknya, program anjuran Shaklee atau anjuran group Jutawan tidak memerlukan pengedarnya melaram seperti make up, pakai pakaian mahal-mahal dan sebagainya. Just be who you are. Tahun lalu saya pernah menghadiri konvensyen Shaklee di Summit Hotel, takde sapa nak tegur pakaian muslimah saya masa tu. Ini sesuatu yang saya senangi.


CEO Shaklee, Roger Barnett, juga bermula sebagai pengguna Shaklee

Saya sendiri bermula dengan Shaklee sebagai pengguna dan hanya berbisnes apabila benar-benar yakin dengan produk. Alhamdulillah group yang saya pilih juga memang group yang sudah mencapai kejayaan, sudah berjaya dengan objektif masing-masing.

Bisnes Shaklee boleh diwariskan. Bukan macam kerja kita di ofis, kita tidak boleh mewariskan pekerjaan tersebut kepada anak-anak kita. Namun bagi bisnes Shaklee boleh. Apabila kita sendiri ingin pencen daripada bisnes Shaklee, kita boleh wariskan bisnes ini kepada anak-anak kita. Dan anak-anak tidak perlu memulakannya daripada 0, sebaliknya menyambung sahaja.

Shaklee di negara asalnya, United States of America, telah menyaksikan 3 generasi telah melakukan bisnes ini. Di negara kita mungkin belum sampai 3 generasi, paling kuat baru 2 generasi. Tak mustahil kita akan melihat 3 generasi Shaklee di Malaysia 10 tahun akan datang.

Kekuatan Shaklee adalah pada bisnes modelnya, di samping produk yang hebat. Sebab itu Shaklee tak memerlukan head hunting yang mana hanya akan menguntungkan orang-orang atasan sahaja, sedangkan yang paling akhir adalah yang paling rugi. Tetapi walaupun tanpa head hunting, Shaklee masih boleh berjaya disebabkan ia fokus kepada jualan produk.


Nak tahu siapa group Jutawan dan apakah kejayaan kami? Tonton sini ya.


Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah?

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner
PM/SMS/Watsapp 0122195919
Emel ahmad.raihanah@gmail.com
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner
Konsultansi percuma