Cara Atasi Sembelit Pada Kanak-kanak | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Monday 22 September 2014

Cara Atasi Sembelit Pada Kanak-kanak

Kanak-kanak memang biasa kena sembelit, salah satu sebabnya mereka kurang minum air kosong. Dalam ramai kanak-kanak, kanak-kanak perempuan lebih ramai alami sembelit berbanding kanak-kanak lelaki. Ini daripada pemerhatian saya.

Memang kesian sangat kalau kanak-kanak kena sembelit, kalau kentut memang busuk betul. Ada yang sembelit sampai seminggu. Tak kurang fobia nak membuang sebab dah jadi sakit dan keras. Alhamdulillah anak-anak saya memang boleh dikatakan sangat jarang kena sembelit. Kadang 2 kali membuang dalam masa satu hari.

Cara Atasi Sembelit Pada Kanak-kanak
Kanak-kanak paling kesian bila kena sembelit




Caranya bagaimana? Di bawah ini adalah apa yang anak-anak saya turut amalkan dan saya rasa tak salah dikongsikan dengan anda.

Cara Atasi Sembelit Di Kalangan Kanak-kanak

1. Banyakkan minum air kosong

Sejak kecil memang saya ajar mereka minum air kosong. Anak-anak pun dah pandai sekarang ni kalau rasa tak sihat, mereka akan banyakkan minum air kosong. Bangga mama. Minum air kosong dapat menghindari sembelit dan melancarkan sistem pencernaan.

Cara Atasi Sembelit Pada Kanak-kanak
Air kosong penting kepada kanak-kanak

2. Pelbagaikan makanan fiber

Contoh makanan fiber seperti buah-buahan dan sayur-sayuran. Makanan seperti ini membantu pergerakan usus lebih lancar dan melancarkan pembuangan. Anak-anak saya memang suka makan semua jenis buah, kecuali yang masam-masam. Tak kiralah buah-buahan tempatan ataupun luar negara. Yummy

3. Teknik Urutan

Ni saya belajar masa anak pertama dulu. Sesuai bagi bayi bawah 6 bulan yang belum diberi minum air kosong mahupun makanan pejal. Caranya baringkan bayi. Cuba lakukan pergerakan seolah-olah sedang mengayuh basikal. Ini adalah untuk merangsang pergerakan najis dalam usus lebih lancar.

4. Amalkan suplemen mudah hadam

Pagi-pagi anak-anak saya mengamalkan pengambilan Mealshake. Mudahnya Mealshake ini sebab ianya boleh dicampurkan ke dalam minuman kegemaran mereka. Dulu saya campur dalam Milo, sekarang dengan Vico. Kalau anak-anak masih minum susu botol boleh dicampurkan dalam susunya. Rasa memang sedap, sebab perasa vanila dan baunya wangi.

Cara Atasi Sembelit Pada Kanak-kanak
Mealshake Terbaik Untuk Atasi Sembelit Pada Kanak-kanak


Peranan Mealshake Mengatasi Sembelit

Mealshake kaya dengan serat yang membantu menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.

Ia diperbuat daripada bahan semulajadi, buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain.

Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protein yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem tubuh dari peringkat bayi sehingga dewasa. Ia mengandungi immunoglobulin, lactoferin, bacteriolysin dan sebagainya. Mealshake juga mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk asid amino perlu dan juga tidak perlu.


Anda boleh merujuk juga kepada artikel Sembelit Di Kalangan Kanak-kanak.

Testimoni Mealshake Atasi Sembelit Pada Kanak-kanak
Atas tu dah testimoni saya, kan. Ok di bawah ni ada screenshot untuk rujukan anda.

Cara Atasi Sembelit Pada Kanak-kanak
Testimoni Mealshake atasi sembelit kanak-kanak



Jaminan kami

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam

1. Selamat
2. Semulajadi
3. Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.


Mengapa saya?


Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.


Penghantaran


Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Gombak, Kuala Lumpur dan Subang Jaya (USJ). Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.


Pembayaran


Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.


Cara Order Mealshake Promosi Beli 3 Percuma 1 Hanya Bulan September 2014

Saya telah berkongsi apa yang terbaik untuk membantu anak-anak anda mengelakkan sembelit yang menghantui mereka. Sememangnya Mealshake memang pilihan saya untuk atasi sembelit pada kanak-kanak.

Untuk mendapatkannya, anda boleh hubungi saya:

SMS / Watsapp :0122195919 
SID: 864679