Kebaikan GLA Complex Untuk Semua | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Sunday 29 June 2014

Kebaikan GLA Complex Untuk Semua

Jarang orang tahu berkenaan GLA (gamma linolenik acid) Complex, selalunya orang kenal EPO (evening primrose) dan selalunya orang memang kaitkannya dengan wanita. Sebab wanita je la kerap ambil EPO. Tapi sebenarnya GLA ni boleh diambil oleh wanita dan lelaki, sudah tentu untuk fungsi berlainan.

GLA Complex Untuk Lelaki dan Wanita


Apa pula GLA?

Kebanyakan GLA dipasaran dihasilkan daripada minyak EPO, istimewanya GLA ia diekstrak daripada borage yang mengandungi 2 kali ganda lebih GLA dalam EPO.

Apa pula borage ni ya. Dari segi bioavalability borage ni 3 kali ganda lebih dan ia juga 3 kali ganda lebih berkesan daripada EPO. Ha tu dia, lagi baguih daripada EPO. Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan. Anda pun tahu apa kelebihannya menggunakan tumbuhan / buahan organik kan. Tanpa bahan beracun la tu k.

Setiap kapsul GLA mengandungi 300mg GLA dan ianya merupakan sumber terbaik Omega 6. GLA juga adalah campuran minyak sunflower dan Vitamin E, ini untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh ShakleeGuard, anti-oksidan semulajadi yang telah dipatenkan. Bioavalability dibuktikan secara klinikal di mana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu badan.

Ramai yang salah anggap, GLA hanya untuk wanita. Sebenarnya suplemen GLA iaitu asid linoleik sama penting seperti asid amino, ia tidak boleh dihasilkan oleh tubuh, hanya diperolehi daripada makanan. Ia sangat penting kepada kanak-kanak, remaja, dewasa dan juga selepas menopos dan andropos.


GLA terbukti lebih baik untuk menangani masalah kesihatan seperti PMS, arthritis dan ekzema

Manfaat utama GLA Complex

1. Herba Tradisi yang dipercayai
Borage merupakan herba kegemaran orang barat yang digunakan mereka untuk merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.

2. Mengawal selia hormon estrogen dan testosteron
GLA boleh membentuk prostaglandin yang penting untuk mengawalselia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS, water retention dan sakit payudara.

3. Melambatkan menopos
GLA memperbaiki keadaan menopos seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depression. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.

4. Memperbaiki prostatomegaly
GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.

5. Menentang Kanser
GLA adalah anti oksidan yang meningkatkan sistem imun badan, menghalang pertumbuhan sel kanser.

6. Memperbaiki inflamasi kulit
Ia mengurangkan inflamasi kulit, ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi daripada penyakit rheumatism dan arthritis.

7. Menghalang komplikasi diabetes
GLA merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Ia juga meringankan kebas dan kesakitan disebabkan gula dalam darah yang tinggi.

8. Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan
GLA merendahkan kolestrol LDL, menghalang penambahan berat badan, memberi tone pada kulit dan otot wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik, menghalang pertambahan berat badan. Jika diambil semasa perut kosong untuk mengelak keasidan hiper.

9. Menghalang tekanan darah tinggi
GLA menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction.

10. Memperbaiki tekstur rambut
GLA memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur

11. Hiperaktif dan autisme (ADD/ADHD)
Terbukti secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak dengan autisme, sukar memberi tumpuan belajar dan hyperactive.

Testimoni

Pelbagai testimoni boleh dikumpulkan untuk fungsi GLA ni. Mari kita tengok satu per satu

1. Kecantikan Kulit dan Pelangsingan


Kulit Semakin Cantik, Turun berat Badan

Masalah kulit bersisik pulih dengan GLA

2. Mudah dan cepat hamil

Ikhtiar untuk hamil dengan GLA
Hamil setelah menunggu lama


3. Cyst Kecut
Saya pernah tulis berkenaan testimoni pelanggan saya yang kecut cyst beliau menggunakan GLA. 

4. Betulkan hormon

Betulkan hormon dengan GLA
 Kombinasi GLA boleh didapati dalam macam-macam set yang dicadangkan mengikut keperluan pengguna. Anda boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut.

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah? 

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner 
PM/SMS/Watsapp 0122195919 
Emel ahmad.raihanah@gmail.com 
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com 
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner 
Konsultansi percuma