Mengapa Kita Perlukan Vitamin E? | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Tuesday 10 June 2014

Mengapa Kita Perlukan Vitamin E?

Ramai yang tahu Vitamin E sangat penting untuk kecantikan kulit. Walaupun kebanyakan pengguna adalah dikalangan wanita, vitamin E turut diambil oleh lelaki untuk kesihatan jantung. 

Mengapa dengan diet orang zaman sekarang menyebabkan vitamin E sangat berkurangan dlam tubuh seseorang?

Pada sekitar tahun 1900, rakyat Amerika mengambil lebih kurang 100 IU (international units) vitamin E secara semulajadi setiap hari. Pada ketika itu sumber vitamin E yang utama adalah roti gandum penuh. Pada tahun 1800an,mesin pemprosesan gandum dicipta. Mesin ini berupaya mengasingkan gandum daripada sekamnya dan apa yang didapati hanyalah kernelnya sahaja.  

Produk akhirnya adalah gandum putih yang menjadi popular sehingga hari ini. Proses pengasingan ini telah menyebabkan nutrisi penting yang diperlukan tubuh hilang, ini termasuklah Vitamin E. Ini kerana wheat germ dan wheat bran yang mengandungi khasiat vitamin E telah disingkirkan daripada kernelnya.

Apa yang lebih baik adalah, proses pengasingan ini menjadikan gandum lebih tahan lama dan memudahkan proses penyimpanan dan berupaya mengembangkan perniagaan, tetapi ia juga telah menggadai kesihatan manusia sejak beberapa abad lamanya.

Selain daripada roti, khasiat vitamin E telah banyak dikeluarkan daripada kebanyakan makanan utama disebabkan vitamin E boleh menyebabkan tarikh luput makanan lebih cepat. Justeru mengeluarkan vitamin E daripada makanan adalah penyelesaian terbaik dan ia tidak dimasukkan semula ke dalam makanan disebabkan masalah pengeluaran dan tempoh tahan lama produk.

Namun, dengan teknologi ini menambahkan peningkatan masalah sakit jantung di kalangan masyarakat. Bukan sahaja di Malaysia, bahkan di seluruh dunia. Di Malaysia sahaja sakit jantung merupakan pembunuh no 1 di negara ini. 

Justeru, kebanyakan doktor dan pengamal perubatan sangat menyarankan agar seseorang menambah suplemen Vitamin E sebagai diet harian mereka, terutama bagi mereka yang inginkan jantung yang sihat. Tetapi faktor pemilihan jenama Vitamin E harus menjadi perhatian utama.

Saya ada kongsikan bagaimana cara memilih Vitamin E suplemen terbaik di Vitamin E Penyebab Kanser? Ada kriteria yang anda perlu lalui sebelum membuat keputusan memilih mana-mana jenama.

Anda juga boleh semak di posting saya ini Semuanya Tentang Vita E Complex untuk mengetahui lebih lanjut tentang Vita E Complex yang dikeluarkan oleh Shaklee.

Khasiat Vitamin E untuk kesihatan


Selain masalah kardiovaskular, seseorang memerlukan vitamin E untuk penjagaan kesihatan kulit seperti masalah jerawat, jeragat, kulit berminyak, ekzema, psoriasis dan macam-macam lagi masalah kulit. Di sini saya sediakan beberapa testimoni pengguna yang telah menggunakan Vita E Complex untuk pelbagai masalah:

1. Masalah kulit

Kulit lebih flawless dengan Vita E Complex

2. Masalah melecur / ekzema

Merawat kulit melecur
3. Kulit luka

Cepat sembuh luka dengan Vita E Complex

3. Hubungan suami isteri

Meningkatkan hubungan Suami isteri

Memang penting sangat Vitamin E ni, janganlah sampai dah terkena penyakit baru nak bertindak. Sebab suplemen ni kena mula daripada sekarang. Jom hubungi saya untuk saya bantu anda dan keluarga lebih sihat.

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah? 

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner 
PM/SMS/Watsapp 0122195919 
Emel ahmad.raihanah@gmail.com 
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com 
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner 
Konsultansi percuma