Siapa Perlukan Ostematrix | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Sunday 6 April 2014

Siapa Perlukan Ostematrix

Saya tergolong dalam golongan yang kurang minum susu, sejak kecil lagi. Kalau minum pun tak boleh nak komited, sekejap minum, sekejap tak. Jadi saya memang yakin saya mengalami masalah kekurangan kalsium (ini dululah).

Alhamdulillah sejak bertemu dengan kalsium dalam bentuk kapsul, memang macam "a blessing in disguise". Maklumlah saya berpendapat ini akan menyelesaikan masalah tak suka susu saya tu. Saya pernah tinggal Ostematrix selama sebulan tak lama dulu, menyebabkan period pain saya kembali semula. Selama ni saya tak perasan apakah kesan kepada saya, rupa-rupanya memang elok Ostematrix ni.

Siapa perlukan Ostematrix

Adakah anda termasuk dalam mereka yang mempunyai simptom berikut:

1. Kerap keletihan
2. Sentiasa kebas dan cramp anggota badan
3. Biasa mengalami sakit belakang, sakit pinggang, sakit lutut dan sendi
4. Mengalami masalah sembelit dan buasir
5. Menghidapi migrain dan kerap sakit kepala
6. Tumit kaki pecah dan kasar
7. Sukar bangun tidur
8. Mempunyai masalah gigi dan kuku mudah rapuh atau patah
9. Mengalami masalah PMS yang sangat teruk sehingga terpaksa mengambil pil penahan sakit
10. Mereka yang mempunyai masalah kesihatan berkaitan darah

Atau anda dalam situasi berikut:

1. Ibu-ibu selepas bersalin, atau dalam pantang yang mempunyai masalah sembelit
2. Ibu mengandung, terutama yang sering mengalami sakit pinggang, cramp dan kebas kaki.
3. Ibu yang menyusukan si manja
4. Sedang menjalani rawatan fisioterapi


Sekiranya anda tergolong dalam golongan di atas, sahlah anda mempunyai masalah kekurangan kalsium. Pengambilan 4 biji Ostematrix sehari adalah sebagaimana disarankan oleh FDA/ RDA berasaskan keperluan ideal seseorang. Berikut adalah jadual keperluan kalsium bagi setiap orang.

Jadual keperluan kalsium mengikut umur


Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah? 

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner 
PM/SMS/Watsapp 0122195919 
Emel ahmad.raihanah@gmail.com 
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com 
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner Konsultansi percuma