Manfaat Pengambilan Vitalea Iron Formula Shaklee | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Monday 10 February 2014

Manfaat Pengambilan Vitalea Iron Formula Shaklee

Artikel ini merupakan sambungan kepada artikel saya sebelum ini, iaitu berkenaan Vitalea. http://vitamincerdik.blogspot.com/2014/02/fungsi-dan-kelebihan-vitalea-signature.html

Ramai masih tertanya-tanya, apakah kebaikan utama Vitalea Iron Formula Shaklee. Suka diingatkan Vitalea adalah supplement multivitamin yang tertua di dunia. Hebat tak?

1. Penambahan Tenaga segera - pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun bekerja seharian.

2. Pelengkap nutrisi - kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran semata (vegetarian) dan juga anemia

3. keupayaan sistem produktif - penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar

4. Metabolisme - sangat membantu dalam stimulasi metabolisme dan melambatkan proses penuaan.

5. Elemen penting pada sel tubuh - menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membatu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tiroid.

6. Melindungi organ - melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati

Siapa yang memerlukan multivitamin Vitalea Shaklee?

1. Ibu berpantang
2. Ibu menyusu
3. Ibu mengandung
4. Individu yang ingin menambah berat badan
5. Individu mengalami masalah anemia
6. Yang selalu keletihan
7. Penghidap diabetes
8. Pelengkap nutrisi dalam keluarga
9. Ahli sukan yang aktif


Siapa perlukan Multivitamin Shaklee
Cuba lihat ini pula, fakta berkenaan perbandingan nutrisi yang terkandung di dalam Vitalea dibandingkan dengan multivitamin jenama lain.


Perbandingan  Nutrisi Multivitamin Vitalea dengan Multivitamin jenama lain

Mahal juga harganya?
Hmm sebenarnya tak mahal pun, sebotol RM88.75 harga runcit. 

Bayangkan kalau sakit sekali. Hari tu saya demam panas, jumpa doktor gedebak gedebuk bil RM126. Belum lagi kira kerja tertangguh sebab pening, tak enjoy life dan keluarga, nak ibadah pun sangkut. Sakit lagi mahal cajnya berbanding membeli supplemen.

Dulu-dulu memang saya pun jenis tak ambil supplemen, sebab saya percaya saya hanya perlu amalkan pemakanan seimbang dan sihat. Namun bila tiap-tiap bulan saya batuk berpanjangan, persepsi saya berubah. Macam-macam ubat dah ambil, ubat yang putih, hitam, kuning semua dah tapi masih juga batuk. Akhirnya semasa mengandung anak kedua, saya fikirkan saya perlukan supplement untuk jaga tubuh saya supaya sihat.

Suami saya pun jenis tak ambil vitamin, namun sekarang alhamdulillah pengamal vitamin untuk gout. Lega dan syukur. Anak-anak saya lagilah, memang saya bagi makan vitamin especially Omega Guard dan Mealshake. Bila ahli keluarga kita sihat, kita pun syukur dan bahagia rasanya.

Jom, sapa-sapa nak cuba, multivitamin semulajadi daripada Shaklee, cepat-cepat hubungi saya.


Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah?

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner
PM/SMS/Watsapp 0122195919
Emel ahmad.raihanah@gmail.com
Layari blog 
www.vitamincerdik.blogspot.com
Facebook 
www.facebook.com/yourhealthpartner
Konsultansi percuma