Ingin Hamil Bersama Shaklee (set kesuburan) | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Saturday 2 February 2013

Ingin Hamil Bersama Shaklee (set kesuburan)

Bagi pasangan yang ingin / merancang mendapatkan anak, adalah penting untuk memastikan penjagaan kesihatan tubuh badan yang baik. Vitamiin membantu meningkatkan imuniti atau ketahanan badan melawan penyakit dan menangkit serangan kuman / virus merbahaya.

Terdapat banyak jenis vitamin seperti A, B (B1 hingga B12), C, D, E, K dan sesetengah vitamin penting bagi fungsi organ yang khusus seperti Vit A penting untuk kesihatan mata sebagaimana B6 dan B12 penting bagi sistem urat saraf.

Justeru, bagi kesuburan, apakah vitamin dan logam2 yang penting bagi sel benih dan peranakan? Bagaimana supplement shaklee boleh membantu?

Cadangan Kami

Vitamin Family Wellness - merupakan vitamin asas dan tunjang utama untuk kesihatan badan.
1. Vita Lea
2. Vita C
3. B-Complex

Vitamin Kesuburan
4. Vita-E
Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita.

5. Zink
Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina. Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone dan memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid).

6. Alfalfa
Sangat baik diamalkan oleh wanita, membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah).


7. ESP

8. GLA
Antara fungsi GLA (gamma linolenic acid) adalah menurunkan kolesterol dan ia membantu melegakan sindrom pra haid (PMS) seperti senggugut, dan membantu meningkatkan lendir servik yang berkualiti untuk kesuburan. 


Bagaimana GLA Complex Shaklee membantu anda untuk cepat hamil?

Antara fungsi GLA (gamma linolenic acid) adalah menurunkan kolesterol dan ia membantu melegakan sindrom pra haid (PMS) seperti senggugut, dan membantu meningkatkan lendir servik yang berkualiti untuk kesuburan. 

Bagaimana GLA Complex membantu dalam PMS (senggugut)? 



Ini kerana, apabila seseorang mengalami senggugut, ia melibatkan kekejangan pada otot dalam rahim dan sekitarnya. Menurut kajian, keadaan ini berlaku apabila tubuh seseorang kekurangan GLA (gamma linolenic acid) itu tadi. Jadi sebagai memenuhi GLA yang kurang tadi, pengambilan GLA complex adalah perlu. Ini adalah kerana GLA ditukarkan kepada prostagdalin E1. 
(Prostaglandin merupakan bahan hormon dalam badan. Ianya penting untuk fungsi kimia badan seperti mengawal tekanan darah, mengawal muscle contraction, menghalang rembesan gastrik dan banyak lagi. Ia juga adalah anti keradangan, anti pembekuan darah di samping mengurangkan tekanan darah)

Bagaimana GLA Complex membantu untuk mudah hamil


GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur. Sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu, yakni sewaktu subur. Namun, tak semua orang mendapati cecair yang dihasilkannya sebegitu ‘subur’. Di sinilah fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum. Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari. Jadi, kalau tak ‘kena’ hari subur pun masih ada can sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5 (^__^)



Cara pemakanan supplements:

Suami
Optimum : Vita-lea, B-comp, vit-C, vit-E dan Zinc - 1 biji setiap hari.
Minimum : B-Comp, Vit-E & Zinc - 1 biji sehari.
ESP - 2x sehari


Isteri
Optimum : Vita-lea, B-comp, vit-C, vit-E dan Zinc - 1 biji setiap hari, dan,
Alfalfa - 3-5 biji sehari.
Minimum : B-Comp, Vit-E, GLA, Zinc - 1 biji sehari, dan,
ESP - 2X sehari

Selain daripada itu, amalkanlah makanan seimbang dan berkhasiat kerana ia sangat penting untuk sihat dan subur. Kurangkan makanan karbohidrat, gula dan manisan. Jauhi fast food, processed dan preserved food. Makan makanan yang fresh, banyakkan sayur hijau dan buah-buahan serta kekacang. Makan lebih ikan sebagai sumber protein.


Bagaimanapun suka diingatkan vitamin Shaklee ini hanyalah sebahagian usaha sahaja, Taraf kesihatan anda adalah menjadi faktor utama kesuburan dan pastinya rezeki datang daripada Allah jua. TIADA JAMINAN anda akan terus mengandung selepas mengamalkan vitamin semulajadi ini.


Kredit sweetbonda.blogspot


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Berminat?

Hubungi saya di 0122195919 atau ahmad.raihanah@gmail.com