Jauhi Produk Beracun, Dapatkan Alternatif Set Kulit Yang Selamat dan Semulajadi | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Friday 27 June 2014

Jauhi Produk Beracun, Dapatkan Alternatif Set Kulit Yang Selamat dan Semulajadi

Minggu lalu ada saya tunjukkan keratan akhbar di bawah, berkenaan produk kecantikan kulit yang telah memudaratkan pengguna. Beliau habis sampai RM11,600 semuanya, hanya untuk mendapat masalah kulit yang berkali-kali ganda.


Rawatan Kulit muka memudaratkan


Ya, memanglah kita boleh lapor berkenaan produk menipu tu, tapi apa kesannya kepada kulit anda? kepada kesihatan anda pula? Jika anda tidak hati-hati, 20 tahun akan datang kemungkinan kanser kulit akan bertambah. 

Pilih-pilihla dengan cermat produk kesihatan / kecantikan ni puan-puan. Saya cakap ni bukan sebab saya ni distributor Shaklee, tapi sebab saya ni manusia, saya ihsan kepada orang. Anda bayangkan, anda beli pakaian mesti anda beli yang cantik dan berkualiti. Begitu juga jika pilih ikan, puan pilih tak ikan yang busuk? Kenapa tidak?

Ya, sebab takut jadi toksik dan jadi cirit birit. Ha, konsepnya samalah, jika anda masukkan suplemen merosakkan ke dalam badan anda, apa jadi? ini kita bercakap pasal racun ni puan-puan. Racun ni boleh jadi efeknya segera, ada juga efeknya lama nanti baru nampak.

Saya pernah juga ambil produk pelangsingan badan few years back, tapi bila saya tahu produk tu sebenarnya mengandungi bahan merbahaya, sampai sekarang saya tak ambil apa-apa suplemen yang diragui. Diragui ni means

1. Tanpa pengesahan KKM
2. Tanpa pengesahan Halal
3. Tanpa ujian makmal berterusan

Berdasarkan keratan akhbar di atas juga menunjukkan kesan kepada kulit pengguna adalah kulit jadi kemerahan dan menjadi lebih teruk.

Itu produk harganya RM11,500 tau, ada juga orang beli produk sebab murah. Murah atau mahal tak juga menggambarkan kualiti. Sebelum membeli pastikan anda buat selidik sendiri ya. Sayanglah diri anda, pastikan anda tidak tertelan racun secara tak disedari.

Gambar di bawah pula info yang saya dapat daripada Info Wacana PPUM tahun 2014.

Senarai di bawah adalah produk-produk yg mengandungi racun, bahan kimia yang berbahaya dan tidak mendapat kelulusan KKM. Sesiapa yang ada menggunakan produk tersebut sila berhenti menggunakannya serta-merta kerana kesannya adalah sangat teruk.

Contohnya, produk kecantikan muka seperti 'Krim Collagen' di bawah ni memang pada permulaannya memberi kesan yang menakjubkan, kulit muka jadi licin,putih,gebu seawal 3-7 hari..akan tetapi selepas itu kulit muka akan menjadi hangus,terbakar, melecur disebabkan bahan kimia yang terdapat dalam krim tersebut..

So, jika anda tidak mahu kulit muka anda menjadi hangus,terbakar,melecur di pagi raya nanti seperti lemang@ketupat yg dibakar hangus..sila berhenti penggunaannya.

Ini produk-produknya


Produk mengandungi racun perangsang seks

Produk pelangsing Badan Mengandungi Racun

Produk tidak berdaftar dengan KKM


Produk Kosmetik Tidak Bernotifikasi

Lagi produk kosmetik mengandungi racun

Anda perlu ingat juga ya, sekarang banyak sangat produk OEM (Original Equipment Manufacturer). 

OEM ini adalah di mana, anda beli produk orang (contohnya dari China, Thailand) dan letak jenama anda sendiri. Which means, tak tahu produk tu selamat atau tidak. Peniaga untung dengan keuntungan berkali ganda, tapi anda dapat sakit. Buat apakan?

Untuk menyemak produk yang anda sangsi, anda boleh rujuk ke laman web KKM iaitu Quest3 Biro Pengawalan Farmaseutical Kebangsaan. Sebab itu sebelum anda ambil apa-apa produk kecantikan, pastikan dulu kandungannya selamat. Shaklee selamat tak? InsyaAllah Elak Produk Mengandungi Racun.


Pastikan semua produk mempunyai label hologram


Testimoni

Saya ni orang kata berniaga jujur. Bukan saya puji diri, tapi ramai kata gitu. Hihih. Jadi saya tak tepek sebarang testimoni, banyak testimoni di sini yang memang saya tahu bukan tipu, bukan hasil photoshop, bukan hasil produk lain. Memang inilah testimoni set Kulit Shaklee yang dikatakan hebat itu.



Testimoni Set Kulit Shaklee untuk kulit berparut dan jerawat

Testimoni Kulit Berseri dengan Set Kulit Shaklee

Testimoni pulih sunburn dengan set kulit Shaklee

Rawati chicken pox dalam 5 hari dengan Set Shaklee

Jadi, usahlah bazirkan duit ribu riban tapi menambahkan kerosakan kepada diri anda atau beli produk murah yang anda sendiri tak tahu dari mana datangnya. Lakukanlah homework ya, sebelum membeli apa-apa produk kesihatan / kecantikan.

Untuk dapatkan Set Kulit Shaklee, anda bolehlah hubungi kami segera. Dah nak raya ni, jangan tangguh-tangguh lagi, tampil jelita dan gojes raya nanti.


Set Kulit Shaklee selamat, berkesan dan semulajadi


Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah? 

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner 
PM/SMS/Watsapp 0122195919 
Emel ahmad.raihanah@gmail.com 
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com 
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner 
Konsultansi percuma