I Am Possible - Hidup Bebas Hutang | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Thursday 22 May 2014

I Am Possible - Hidup Bebas Hutang

Hidup Bebas Hutang

Rasanya ramai di kalangan kita adalah penghutang. Tak kisahlah hutang apa.

Semalam bank xxx ada call saya bertanya jika saya nak ambil personal loan. Seperti biasa saya cakap tidak.


Saya memang tak suka berhutang. Seboleh-bolehnya saya bayar cash semuanya. Tapi ada sesetengah keadaan kita tak boleh lari daripada berhutang iaitu

1. Beli rumah atau buat rumah
2. Beli kereta

Bagaimana nak dapatkan bebas hutang

Kalau ikutkan harga kereta tidaklah mahal sangat, yang menjadikannya mahal adalah cukai yang dikenakan oleh kerajaan. Baru-baru ini saya dapat text dalam watsapp saya terdapatnya banyak kereta nak dilelong oleh kastam negara. Harga memang murah sangat, sampai tak masuk akal.

Bayangkanlah kereta Honda City yang macam saya pakai tu RM15 ribu sahaja? Juga kereta idaman saya, Mini Cooper hanya bernilai RM45 ribu? Dan satu lagi kereta idaman saya Vellfire cuma RM40 ribu? Dan semua ini new brand!

Masa tu kalau saya bulan-bulan dapat 6 angka macam Master Nur Zahirah dah lama saya rembat 2 biji terus. Dan kalau tak memikirkan hutang rumah bernilai RM550 ribu. Hahah

Saya sasarkan dalam tempoh 2 atau 3 tahun saya dah habis bayar semua hutang-hutang saya. InsyaAllah dengan pendapatan 5 dan 6 angka sebulan dengan Shaklee, saya mampu kecapi semua ini. Inilah impian saya sebagai salah satu objektif untuk saya achieve rank tertinggi dalam Shaklee.

Dan saya tahu I'm Possible!

I am Possible
Anda mahu bersama saya? Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah? 

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner 
PM/SMS/Watsapp 0122195919 
Emel ahmad.raihanah@gmail.com 
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com 
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner 
Konsultansi percuma