Cara Naikkan Berat Badan Dengan Selamat | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Thursday 18 September 2014

Cara Naikkan Berat Badan Dengan Selamat

Orang yang berlebihan berat badan memang ramai, tak kurang juga mereka yang nak tingkatkan berat badan. Asyik kena bebel dengan suami atau mak sebab badan macam rangka. Makanlah apa pun memang berat badan camtu jugak.

Jangan runsing ya. Kurus sangat pun sebenarnya tak sihat, sebab ia menghampiri penyakit aneroxia. Bila kurus sangat ada juga yang menyebabkan stress dan makan secara tidak sihat seperti burger, aiskrim, cheese dan lain-lain.


Cara Naikkan Berat Badan Dengan Selamat
Kurus sangat boleh menghampiri aneroxia




Tips Naikkan Berat Badan Dengan Selamat

1. Pastikan Perut Tidak Kosong Melebihi 4 Jam

Makan dengan konsisten, jangan biarkan perut kosong. Sebab aktiviti seharian kita memerlukan otot-otot dan tenaga kita digunakan. Jika tanpa makanan, ia akan menyebabkan sistem tubuh terganggu. Sebab itu, jangan biarkan perut kosong dan makanlah secara konsisten.


2. Makan Beberapa Kumpulan Makanan Sekaligus

Cuba sasarkan makan makanan daripada 3 kumpulan sekaligus, bukannya makan sejenis sahaja pada satu-satu masa contohnya pisang sahaja atau biskut sahaja. Anda boleh lakukan begini: roti bakar + mentega, ambil juga segelas susu atau segelas soya. Menvariasikan makanan menambahkan nutrisi yang perlu diambil untuk seharian.


3. Makan Dengan Sihat 

Makanlah makanan yang sihat dan amalkan pengambilan makanan dengan nutrisi seperti karbohidrat, protein, sayur-sayuran dan buah-buahan serta sedikit lemak. Ini akan menambahkan nutrisi yang badan anda perlukan.


4. Minum makanan?

Jangan salah sangka, ada makanan yang kita boleh buat jus atau smoothie seperti buah-buahan atau sesetengah sayuran. Pilihan yang terbaik adalah jus buah-buahan segar, minuman berprotein seperti susu atau soya, dan smoothie. Smoothie pilihan terbaik sebab anda boleh campurkan dengan oat, kismis, kurma, serbuk protein dan lobak merah.


5. Makan tepat sebelum tidur

Sebelum tidur pastikan anda makan snek yang sihat supaya proses penyembuhan dapat brlaku dengan baik semasa tidur. Contoh terbaik adalah semangkuk salad, dll.


Cara Naikkan Berat Badan Dengan Selamat

Selain mengikuti tips di atas, saya mencadangkan pengambilan Set Weight Gain ini untuk membantu anda menaikkan berat badan secara selamat. Ini kerana kehidupan kita seharian menyebabkan kita gagal mendapatkan nutrisi yang lengkap untuk tubuh kita kerana kesibukan atau sukar mendapatkan makanan seimbang dengan jumlah yang betul diperlukan oleh tubuh.

Setiap suplemen yang dicadangkan ini mempunyai nutrisi lengkap sebagaimana cadangan tips di atas. Set ini direka untuk memenuhi keperluan anda yang sibuk atau sukar mengikuti jadual yang teratur. Perlu diingat, ia bukanlah pengganti makanan sebaliknya ia adalah pelengkap nutrisi anda. Peranan suplemen adalah sebagai booster agar anda mendapat hasil yang diidamkan dalam tempoh yang cepat.

Set ini mengandungi:


Cara Naikkan Berat Badan Dengan Selamat
Set Weight Gain Shaklee


1. Mealshake

Merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan dengan jumlah seimbang bagi setiap 9 asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.


2. Vitalea

Suplemen seimbang dan komprehensif yang dihasilkan dengan sains terbaik yang mampu dibeli. Vitalea dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan orang dewasa.


3. B Complex

Mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.


Testimoni Naikkan Berat Badan Dengan Set Weight Gain



Cara Naikkan Berat Badan Dengan Selamat
Testimoni Naikkan Berat Badan Dengan Selamat

Cara Naikkan Berat Badan Dengan Selamat
Testimoni Naikkan Berat Badan


Jaminan kami

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam

1. Selamat
2. Semulajadi
3. Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.


Mengapa saya?


Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.


Penghantaran


Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Gombak, Kuala Lumpur dan Subang Jaya (USJ). Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.


Pembayaran


Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.


Cara Order Mealshake Promosi Beli 3 Percuma 1 Hanya Bulan September 2014

Saya telah berkongsi apa yang terbaik untuk membantu anda mendapatkan berat idaman anda. Untuk menaikkan berat badan biarlah secara konsisten dan selamat agar tidak memudaratkan tubuh anda.

Untuk mendapatkannya Set Weight Gain ini, anda boleh hubungi saya:

SMS / Watsapp :0122195919 
SID: 864679