Kenapa perlu suplemen | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Tuesday 11 February 2014

Kenapa perlu suplemen

Ramai yang bertanya saya, apakah vitamin asas terpenting kepada seseorang? 

Consider keadaan seperti ini. Kita semua tahu untuk mencapai tahap kesihatan yang baik, seseorang perlukan pemakanan seperti berikut:

1. Buah tomato
2. Brokoli
3. Kekacang
4. Jagung
5. Avocado
.
.
.
senarainya sentiasa bertambah. Mengapa?


Pemakanan sihat penting bagi memastikan kesihatan yang baik


Sebab dalam kehidupan seharian, badan kita memerlukan nutrisi dan mineral penting untuk tubuh sihat, bertenaga dan mengawal emosi yang baik. Menurut doktor selebriti, Dr Oz, 3 suplemen terpenting untuk badan iaitu: multivitamin, omega dan kalsium dengan magnesium.

1. multivitamin
Multivitamin membantu anda mendapat kesemua vitamin dan mineral yang diperlukan seharian, memastikan anda bertenaga, dan melindungi daripada penyakit kronik seperti kanser dan penyakit jantung. Apabila membeli multivitamin, pastikan ada label 100% Daily Value (DV), ini disebabkan meskipun mengambil multivitamin anda masih perlu mengambil vitamin dan mineral daripada pemakanan anda. Justeru, elakkan pengambilan dos yang besar.

Banyak multivitamin di pasaran, pilihlah yang semulajadi dan selamat. Semestinya Vitalea Iron Formula daripada Shaklee.


Kelebihan Vitalea Iron Formula by Shaklee


2. Fish Oil
Minyak ikan mengandungi lemak omega 3 yang penting untuk meningkatkan keupayaan otak, melindungi jantung dan salur darah, anti penuaan, sebagai pelincir sendi dan macam-macam lagi. Pastikan anda membeli omega yang mengandungi 600mg DHA walaupun akan menyebabkan anda perlu mengambil lebih daripada 1 biji sehari. DHA adalah asid lemak yang mengandungi bahagian terbesar tisu otak. DHA bukan sahaja menyokong fungsi otak, bahkan memperbaiki keupayaan ingatan dan kegunaan tenaga. Ia juga bagus untuk anti depresi.


Keunikan dan keistimewaan Omega Guard

3. Calcium dengan magnesium
Tanpa kalsium, badan akan menyerap kalsium daripada tulang anda, akhirnya akan melemahkan tulang anda. Kalsium harus dikombinasi dengan magnesium disebabkan jika kalsium sahaja akan menyebabkan sembelit, dimana fungsi magnesium adalah untuk mengelakkan perkara ini berlaku. Pilihlah suplemen yang mengandungi 600mg kalsium dan 400mg magnesium.


Ostematrix lebih daripada kalsium


Jemput tonton daripada Dr Oz di sini http://www.doctoroz.com/videos/critical-daily-vitamins

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah?

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner
PM/SMS/Watsapp 0122195919
Emel ahmad.raihanah@gmail.com
Layari blog 
www.vitamincerdik.blogspot.com
Facebook 
www.facebook.com/yourhealthpartner
Konsultansi percuma