Frequently Asked Question: Bagaimana Menjadi Pengedar Shaklee | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Monday 5 May 2014

Frequently Asked Question: Bagaimana Menjadi Pengedar Shaklee

Sana sini ramai yang berminat untuk jadi ahli Shaklee. Macamana caranya, dan macam-macam soalan lagi sampai saya rasa saya perlu buat FAQ (Frequently Asked Questions) bagi tujuan ini.

Keputusan anda hari ini adalah kejayaan anda di hari mendatang


Here you go!

Frequently Asked Questions (FAQ) Keahlian Shaklee 

Nota:

1. Keahlian Shaklee adalah seumur hidup, jadi anda tidak perlu membayar untuk memperbaharui.

2. Sekiranya anda mempunyai network di Indonesia, US, China, dan Canada, anda berpeluang untuk berjaya menjadi Gold Ambassador Shaklee. Bagaimana? Secara automatik anda menjadi GA dengan pembelian Gold Ambassador Pak.

3. Pendaftaran dengan saya bermakna anda secara automatik bernaung di bawah group besar Jutawan, di bawah bimbingan Master Shareeza, Master Laila dan Master Nur Zahirah. Ekslusif dan personal touch dengan saya sendiri.

Q: Bagaimana menjadi pengedar Shaklee:
A: Anda boleh menjadi pengedar Shaklee dengan salah satu daripada 2 kaedah di bawah:

a) Yuran pendaftaran adalah RM75 (termasuk pos RM10 bagi semenanjung Malaysia dan RM20 bagi Sabah dan Sarawak).

b) Membeli barangan Shaklee dengan nilai minima RM650 secara automatik anda mendapat FREE membership. Apakah barangan yang boleh dibeli? Contohnya:

- Pembelian 2 botol Vivix; atau
- Pembelian 3 kotak Collagen; atau
- Pembelian mana-mana produk Shaklee berjumlah RM650

Bagaimana menjadi ahli dan memulakannya

Q: Berapa modal yang diperlukan untuk menjadi pengedar Shaklee?
A: Dengan Shaklee anda tidak memerlukan modal. Sebaliknya konsepnya lebih kurang dengan dropship dimana apabila customer order dan bayar, barulah anda mendapatkan stok daripada Shaklee. Shaklee juga boleh tolong poskan barang kepada customer anda. Mudah sangat. Sekiranya anda ada modal, boleh juga nak simpan stok sedikit di rumah. Ini modal tak kisah, atas kemampuan anda sendiri.

Q: Berapa sales / belian yang perlu maintain setiap bulan sebagai seorang pengedar Shaklee?
A: Anda tidak perlu maintain sales / points melainkan anda sudah menjadi leader (rank Supervisor ke atas). Tiada juga jumlah minima yang anda perlu beli setiap bulan kecuali anda memang target untuk mendapatkan cash bonus. Jika anda beli untuk keperluan diri sendiri dan keluarga pun boleh. Tidak rugi menjadi ahli Shaklee.

Q: Berapa keuntungan yang boleh diperolehi setiap bulan sebagai pengedar Shaklee?
A: Keuntungan adalah bergantung kepada sales / pembelian kita pada bulan tersebut. Untuk melayakkan anda mendapat cash back / rebate / bonus, minima point anda adalah 150 uv (unit volume). Bonus pula bermula daripada 5% sehingga 21%, bergantung kepada jumlah UV yang anda perolehi.

Q: Kena cari orang ke? Kena head hunting ke sebagai pengedar Shaklee?
A: Kekuatan Shaklee adalah pada produknya. Sekiranya tanpa orang bawahan, anda tetap boleh berjaya buat sales hasil penjualan produk. Tiada konsep head hunting diamalkan oleh group kami. 

Q: Saya tidak tahu macam mana nak mula berbisnes tetapi saya mahu berbisnes sebagai pengedar Shaklee
A: Tiada masalah, semua orang bermula dengan zero seperti saya dulu. Jangan bimbang, insyaAllah saya akan guide dan coach anda sebab sebaik sahaja anda berdaftar dengan saya, adalah menjadi tanggungjawab saya untuk coach anda. Bagaimanapun usaha 95% untuk berjaya terletak pada diri anda sendiri.

Q: Bolehkah saya register sebagai pengedar Shaklee tetapi tidak mahu berbisnes?
A: Tujuan mendaftar adalah untuk membeli produk Shaklee pada harga yang lebih murah. Inilah keistimewaan menjadi ahli. Sekiranya anda tidak mahu berbisnes, itu terpulang kepada pilihan anda masing0masing. Tetapi sekiranya anda terbuka hati ingin berbisnes, saya akan guide anda sampai anda berjaya.

Q: Bagaimana nak register sebagai pengedar Shaklee:
A: Saya akan tolong daftarkan secara online. Terdapat maklumat peribadi yang diperlukan dan yuran pendaftaran yang telah saya jelaskan. Selepas itu memberkit akan diposkan terus kepada anda. 

Ha, jelas tak? Ramai yang sedang mencari side income sekarang ni, saya harap Shaklee juga akan memberikan manfaat kepada anda sebagaimana ia telah memberi manfaat kepada saya dan keluarga.

Boleh hubungi saya jika anda memerlukan sebarang penerangan lagi.

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah?

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner
PM/SMS/Watsapp 0122195919
Emel ahmad.raihanah@gmail.com
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner
Konsultansi percuma