Testimoni Berpantang Dengan Shaklee | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Saturday 19 April 2014

Testimoni Berpantang Dengan Shaklee


Semasa berpantang anak pertama (Hakim) saya tidak menggunakan apa2 produk untuk berpantang sbb masa tu Hakim kena jaundice dan takut effect apa-apa pada Hakim. Justeru bila nak berpantang anak kedua (Faiz) saya tercari-cari juga apakah produk yang selamat untuk berpantang dan menyusui baby.
Most of all, vitamin ni selamat dan sekurang-kurangnya sesuai dengan saya dan rupanya dgn ramai lagi. Maka saya teruja untuk share gems ni kpd anda. Hasil pam susu pun banyak, stok utk faiz melimpah ruah, alhamdulillah rezeki dia. Compared to Hakim dulu, pam hari ini untuk minum esok.

Breastfeeding
Saya quite bersetuju dengan testimoni berikut yang saya petik daripada  www.zahirahhafizan.blogspot.com. Credit to her.

Kenapa saya memilih Shaklee untuk BERPANTANG?

Semua ibu mahukan yang TERBAIK untuk si anak yang baru lahir. Begitu juga dengan saya. Saya yakin itu! Apa2 yang terbaik untuk anak, pasti itulah pilihan si ibu. Dalam zaman moden ni, macam2 set berpantang kita temui. Ada dalam bentuk jamu, malah sekarang dalam bentuk suplimen aka vitamin. Apa pilihan ibu2 sekalian? Jamu atau vitamin? Saya? Saya memilih untuk gunakan vitamin untuk berpantang dan ia telah terbukti dengan jelas pada diri saya yang pengambilan vitamin semasa berpantang amat membantu saya. Bukan saja saya sihat tubuh badan, malah susu saya juga meriah. Saya mampu membuat stok sepanjang berpantang. Dan ia sangat2 membantu saya yang bercita2 untuk menyusu sepenuhnya tercapai.
Di zaman sekarang ini juga, rata-rata bayi yang lahir akan mendapat jaundis.  Dan apabila ianya berlaku, kebiasaannya nurse atau doktor akan sarankan kepada ibu-ibu supaya menghentikan pengambilan segala jamu sehinggalah bayi benar-benar pulih dan bebas dari jaundis… Akibatnya jamu-jamu berkenaan jadi terbengkalai dan last2 terus malas/lupa nak makan… Ini terjadi ketika saya berpantang anak pertama… Semasa anak kedua, alhamdulillah bayi takder jaundis.
Saya masih ingat lagi seorang pakar kanak2 bagitau saya untuk saya stop semua jamu kalau ada saya ambil sebabnya anak saya kuning..Then saya tanya doktor bagaimana dengan vitamin Shaklee? Katanya, yang membuatkan saya betol2 confident dan hanya bersama Shaklee untuk berpantang ialah:” Shaklee is ok. Ia vitamin,bukan jamu. U boleh teruskan ambil Shaklee walaupon anak ada kuning. Shaklee is GOOD.”
Apa yang saya gunakan? Saya gunakan Shaklee. Antara vitamin Shaklee yang sesuai untuk ibu berpantang adalah vitalea, b compleks, vitamin c, zink, alfafa, ESP, dan ostematrix. Apa fungsi vitamin2 ni ye? Tentu anda tertanya2 kan:). Ni dia fungsi2 nya..
Vitalea Iron Formula
Mengandungi 28 jenis vitamin termasuklah Vitamin A, B, C, D, E, Calcium, Zinc, Iron dsb. *
B-Complex
Mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh anda bagi menggantikan nutrisi Vitamin B yang hilang. Vitamin B penting untuk keseluruhan fungsi tubuh yang baik sama ada daripada segi kesihatan jantung, sintesis DNA, menguruskan tekanan apatah lagi dalam membina tenaga metabolisme.*
Vitamin C
Mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah.*
Zinc Complex
Merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita. Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita.  Zinc membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka, mengurangkan rambut gugur, Memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein dll. *
Selain dari set di atas, anda juga boleh menambah vitamin-vitamin lain seperti :
Energizing Soy Protein (ESP)
Ia memberi tenaga, membantu melancarkan penghasilan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran, mencantikkan kulit si ibu, dan membantu kawal paras kolesterol dan memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama. Sangat bagus utk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu.ESP juga boleh memekatkan susu si ibu, jadi anak cepat kenyang and then ibu boleh buat stok susu dengan lebih banyak. Apa bezanya soya Shaklee ini dengan soya lain yang berada di pasaran? Soya Shaklee ada non GMO soy iaitu soya yang dibasuh bukan menggunakan alkohol. Diproses dengan suhu yang sangat sederhana agar enzim didalamnya tidak musnahKualitinya sangat tinggi.  Baca juga ESP disini.
OsteMatrix
OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasukkalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.  Baca juga 10 Kebaikan Kalsium
Dan oh ya… jangan risau tentang keintiman kalau tak makan jamu…. Kerana Vitamin Shaklee juga ada produk yang boleh menghangatkan keintiman seperti baru2 kawen tau.. huhuhu… testimoni ada, tapi agak sensitif… apa yang pasti, ia memang terbukti ‘menghangatkan’… hehehe… dan produknya adalah…..
Antara Khasiat Daun ALFALFA :
Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri
~ Milk Booster bagi ibu menyusu
~ Melegakan sakit sendi dan belakang.
~ Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
~ Memberi kelegaan semasa haid.
~ Memulihkan urat selepas bersalin
~ Bagus untuk elergi dan ekzema
~ Merawat asma
~ Mencuci usus bagi membuang toksik
~ Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
~ Meneutralkan asid dalam badan
~ Membesar dan menegangkan payudara
~ Melegakan sembelit
~ Memberi sensasi ‘rasa sejuk’
Jom lihat testimoni-testimoni mereka yang berpantang dengan Vitamin Shaklee… Testimoni-testimoni ini diambil dari fb group customer kami …. Thanks u all…
*** Setiap testimoni ini adalah pengalaman pengguna dan hasil setiap individu mungkin berbeza. Sila dapatkan maklumat lanjut dari pengedar anda dan jika perlu, dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.***

Jadi, bila lagi anda ingin berubah dan mencuba sesuatu yang menyihatkan dan memberi manfaat untuk kesihatan anda???

kredit syuhada

Bagaimana dengan anda? Nak cuba Shaklee?  Boleh hubungi saya di ahmad.raihanah@gmail.com atau sms/whatsupp 0122195919 untuk sebarang pertanyaan:)


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.