Kesan Sampingan dan Masalah Produk Shaklee | Vitamin Cerdik Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Generic License.

Friday 11 April 2014

Kesan Sampingan dan Masalah Produk Shaklee

Artikel ini akan membantu anda mengetahui masalah atau kesan sampingan yang ada pada produk dan lain-lain soalan yang boleh membantu anda

1. Isu halal
Mencari yang halal adalah wajib bagi umat Islam. Menyedari hakikat inilah Shaklee telah mendapat pengesahan halal dari badan pensijilan halal diiktiraf oleh JAKIM Malaysia. Baca sini untuk isu halal Shaklee.

Majoriti produk Shaklee adalah daripada sumber tumbuhan. Satu-satunya produk yang menggunakan haiwan sebagai bahan mentah adalah Kolagen Shaklee. Ia diperbuat daripada sisik ikam merah yang tinggal di laut dalam. Kolagen yang tahan lasak dan berkualiti tinggi untuk menegangkan kulit.

2. Bau produk Shaklee yang tidak best dan tidak cantik
Bau kuat sesetengah produk Shaklee contohnya VItamin B Complex dan warna kurang menarik. Lebih-lebih lagi jika diletakkan di suhu bilik. Produk kecantikan kulit Shaklee seperti Nutriwhite juga tidak sewangi produk lain di pasaran.

Kenapa Shaklee tidak tambah pewarna dan pewangi dalam produk keluaran mereka?

Disebabkan oleh Shaklee mengekalkan khasiat bahan 100% semulajadi dan tanpa bahan kimia, jadi terpaksa tidak letak pewarna dan pewangi dalam produk yang dipasarkan. Lagipun semua produk Shaklee diproses dari bahan asli, sesetengah produk suplemen lain diperbuat daripada vitamin sintetik. Baca sini untuk perbezaan vitamin semulajadi seperti Shaklee dengan vitamin sintetik.

3. Sukar mendapatkan produk Shaklee, tidak terdapat di farmasi
Produk Shaklee boleh didapati daripada pengedarnya seluruh negara, setakat ini mencecah 1 juta orang. Anda juga boleh membaca banyak testimoni produk Shaklee. Anda boleh mendapatkan produk Shaklee secara COD atau pos. Senarai pengedar kami.

Senarai pengedar group Ohsem

4. Produk Shaklee tidak tahan panas dan cepat rosak
Vitamin dan produk lain keluarannya seperti B Complex dan omega guard tidak boleh terdedah dengan suhu tinggi dan udara pada masa yang lama. Ini disebabkan produk ini dibuat tanpa pengawet dan bahan kimia. Semua daripada bahan semulajadi. Sebab itu seelok-eloknya diletakkan dalam ruang chiller peti sejuk dan elakkan membiarkan vitamin Shaklee ditinggalkan di dalam kereta semasa cuaca terik. Zat dan nutrien di dalamnya akan musnah.

5. Mempunyai kesan sampingan
Pada awal pengambilan vitamin Shaklee ada kesan sampingan seperti badan panas, loya dan mual. Adakah ia tidak sesuai dengan badan?

Bayangkan satu pinggan penuh sayur segar, boleh tak anda makan dengan habis tanpa rasa mual? Tak bolehkan? Inilah disebut sebagai healing crisis iaitu badan sedang menyesuaikan diri dengan produk itu. 

InsyaAllah ia akan hilang dalam beberapa hari. Boleh baca sini untuk healing crisis.

6.  Tiada silica gel di dalam botol Shaklee
Memang ada yang bertanya. Ini menunjukkan vitamin ini adalah asli dan bukan daripada bahan kimia sintetik.

7. Memerlukan masa yang lama menghabiskan sebotol vitamin
Contohnya zinc, mengandungi 120 biji. Dimakan 1biji sehari, dalam tempoh 4 bulan. Tetapi ini boleh dikongsi bersama seisi keluarga. Dan lagi ia lebih menjimatkan.

Apa yang dikongsikan disini adalah sedikit berbanding dengn khidmat nasihat terbaik diberikan kepada pelanggan. 

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda atau keluarga? Atau ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan hanya dari rumah? 

https://www.facebook.com/messages/yourhealthpartner 
PM/SMS/Watsapp 0122195919 
Emel ahmad.raihanah@gmail.com 
Layari blog www.vitamincerdik.blogspot.com 
Facebook www.facebook.com/yourhealthpartner 
Konsultansi percuma